L

tisdag 15 oktober 2013

Skäralid

Söndagen inleddes med duggregn och en jämngrå, tjock himmel. Men. Det var bestämt att köra till Skäralid för att se eventuell höstprakt, så Mr T hämtade mig tidigt och vi for iväg.

Det var i ärlighetens namn sådär... Jag blev helt låg så fort vi kom dit och det är ju märkigt, eftersom det var väldigt vackert. Svanarna var också på plats, precis som sist.



50 nyanser av Höst....


..och gillar man det, måste det vara helt underbart att komma hit och se.


Alltså. Jag ser ju att det är fint, det är inte det, men det  påverkar mig på helt fel sätt...




Uppe på toppen vid Kopparhatten, såg det ut som det brann i skogen mittemot. Lite magiskt faktiskt



Kanske ska jag tillägga att jag inte gjort något med bilderna, mer än att skärpa upp dem, eftersom det var så himla dimmigt, men så färgstarka är det Blogger som gjort dem, inte jag. Har märkt det på sistone eller är jag ute och snurrar?


Sen fikade vi på Kaffe och ostmackor. Ungefär då började det regna ordentligt, så vi hade flyt ändå, fast solen inte kom fram.


Ja, sen dumpade Mr T mig i Paradiset, där jag plockade hallon, Chili och stängde av kyl och frys. Så söndagen var bra den med. Helgen kändes lång, precis som den förra, men så är det väl när man håller igång med både det ena och det andra... Go´Kväll

5 kommentarer:

  1. Det ser gudomligt vackert ut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jamen är det inte skönheten och vemodsvackert som träffar hjärtat, lite tid som flytt.
    Kramar och underbara bilder tar du

    SvaraRadera
  3. Åh vad vackert. Det är många olika saker som kan ligger där bak och gör att du kände dig låg. Har du någon aning om vad?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint! Jag skyller på dimman, du behöver blå himmel i stora lass. Inte dimma och höstfukt. Eller vampyrer höll jag på att säga vad nu det kommer i från. Det är bara lätt att känna sig låg när naturen visar upp sista rycket tycker jag. Hoppas onsdagen är snäll mot dig på jobbet.
    Massa kram

    SvaraRadera
  5. Herregud vilka fina bilder! Så länge det finns lite färger i naturen och löv kvar på träd och buskar tycker jag om hösten. Men när allt trillat av så tycker jag att det liknar skit och vill bara sova tills det är vår och grönskar igen. Kram!

    SvaraRadera