L

måndag 21 oktober 2013

Soldattorpet & L

När jag går till havet, passerar jag detta underbara lilla ljusblå hus. Det är museieförningen på Byn som har hand om det och i lördags var det vernissage för en fotoutställing. Fint väder, kallaste dagen hittills, men hellre det än som idag när det öst ned exakt hela dagen...


Det var särskilt roligt att komma in här äntligen, då jag faktiskt aldrig sett det inuti förut. Längst in finns det gamla bevarat fint.


Ma och Pa kom också dit och så min brorsdotter L, som i veckan kom hem från Kanada. Stor lycka!


Allmänheten ombads att ta bilder av "sin By" och troligen hade även den bild jag skickat in hängt här, om jag läst lite bättre och förstått att alla bilder skulle tas samma dag. 24 Maj. Jag skickade in en bild från Gröna Räcket mitt i smällkalla vintern med is snö och kyla...


Oavsett, var det väldigt roligt och inte minst inspirerande att se alla bilder men fikasugna blev jag och L, så vi gick ned på Byn till Espresso House.


Sämre kan man ju ha det en lördagseftermiddag...


De här gulliga fick dock stanna utanför. så himla fina!


Gött var det att ha L för sig själv en stund. Hon är så välkommen hem!


Kvällen spenderades inne i Metropolen, mer om det kommer i morgon, Go´Kväll

6 kommentarer:

  1. Myyys vad fina ni är och vad synd att din bild inte kom med. Kanske nästa gång? Håller med om vädret, hellre lite kyla och klart än det här blöta fuktiga.
    Massa kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, blir det någon nästa gång, gäller det ju att hålla koll på då vilken årstid/ dag det gäller, hahaha Klem

      Radera
  2. Det där ser ju trevligt värre ut, hus, fika, fina hundar, hur bra är inte det.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det kan ju bara vara bra när man har en sån´da. (nu rimmade jag också...) Klem

      Radera
  3. Knasigt att du missade det dör datumet....men en träff med brorsdottern väger upp starkt:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, får skylla mig själv. En isig vinterbild mitt bland sommarbilderna passade sig tydligen inte... ;) KLem

      Radera