L

lördag 12 oktober 2013

Torsdagens Konsert

Mr T och jag var ju på konsert i Torsdags. Brit Floyd, ett slags hyllningsband får man väl säga, till Pink Floyd då.  Jag vet inte hur många som ryms i hallen, men skulle gissa på 2000-3000 pers och det var i stort sett fullsatt. Samtliga bilder är Ajfånade...


Att höra ett annat band spela låtar av ett av mina älsklingsband...ja jag var minst sagt skeptisk. Men. De klarade det allra mesta riktigt bra. Den stora runda skärmen där film, bilder och diverse animationer visades, är väl ca 1/3 av PF´s men de fick det att vara stort och mäktigt.


Emellanåt ser man en människa plocka ur vinylskivor ur en bokhylla och då spelas det ett par stycken från just det albumet. Ganska fiffigt och effektfullt...


Precis som själva ljusshowen. Mycket bra jobbat och bra synkat. Särskilt de här strålkastarna nedan i regnbågens alla färger. De har jag aldrig sett förut.


8 personer på scen, inklusive 3 duktiga körtjejer och leadsinger var alldeles utmärkt i sång och framträdande.
Gitarristen t h gjorde ett mycket bra jobb, inget snack om saken, men man förstår också hur otroligt skickligt David Gilmour i PF spelar.


En del låtar spelades nämnligen aningens aning för snabbt och min högst okvalificerade gissning är att det helt enkelt är för svårt att spela vissa av Davids gitarrsolo så utdraget och perfekt och att då snabba på lite gör det enklare?


Vi var hur som helst mycket nöjda och repetoaren var det verkligen inget att klaga på. De kommer sannolikt igen nästa år, så vi får väl se om det blir en repris.

Bäst: Mina förväntningar var mycket låga, men det var riktigt, riktigt bra, särskilt "Mother"
Sämst: .andre gitarristen. Tyvärr, det var helt enkelt inte tillräckligt bra..
Saknad: Tja, det riktiga PF? 
Mest Otippat: Ljus och ljud var otroligt bra
Fråga: Varför ha en andra gitarrist? 
Betyg: 3 Flipfloppor. 



1 kommentar:

  1. Men vad kul att det blev bättre än förväntad:) Ha en mysig söndag!
    Kram

    SvaraRadera