L

torsdag 28 november 2013

Biodax

Catching Fire. Fortsättningen på Hungerspelen alltså. Den var precis exakt så som jag förväntat mig.
Efter 1/3 av filmen, som f ö är 2,26 lång, kom jag nämligen ihåg boken precis och jag blev överraskad över hur mina bilder i huvudet om hur det skulle vara, så väl stämde överens med hur det rent visuellt till slut blev.

pic från Internettet

Det är fina effekter, mycket snyggt foto och ganska spännande fast man vet hur det slutar. En del ”hopp-i-stolen-av-skräck” och mycket bra skådespel, framförallt av Woody Harrelson, Donald Sutherland och Philip Seymor Hoffman.

(Jag tycker då att hela upplevelsen var nära att förstöras av  1. Tjejen bredvid som dels parfymerade sig under själva föreställningen och dels satt och fotade, surfade och likn. 2. Personen bakom mig som småsparkade i min stol hela tiden)


Det slutar med en cliffhanger i klass med första delen i den avslutande delen av Twilight. Mkt irriterande, fast bra. 4 svaga Flipfloppor. Gillade man första, ska man absolut se andra. Har någon annan sett den?  När detta publiceras, är jag på Opera. Från det ena till det andra liksom…Go´Kväll

4 kommentarer:

  1. Jag har sett den och tyckte att den var skitbra! Håller med om att den är som man föreställer sig efter att ha läst boken! Men hade nån suttit och sparkat mig i ryggen hade jag inte hållit käften;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade väl för mig att du gjort det och han bakom mig fick "onda ögat". Jag kan se redigt förbannad ut och då svartnar det liksom i ögonen på mig. Fungerade faktiskt, Klem

      Radera
  2. Hmm intressant. Jag har inte läst böckerna eller sett ettan men funderar på att börja med att läsa..
    Kram och hoppas kvällen är fin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det, de är läsvärda och filmerna spännande, Klem

      Radera