L

söndag 24 november 2013

Blommor + Jul = Lycka!

Igår gick jag ned till havet. Så himla härligt.  Jag ska eventuellt inte tråka ut er med ännu fler bilder därifrån, eller så gör jag det... MEN jag måste visa... På vägen hem, gick jag in till vad som måste klassas som min favoritaffär på Byn. Särskilt nu när de har större affärsdel än förut.


Som man kunde ana och som jag sett hos andra, är ugglor stort.. Här är 4 varianter, men jag tror t o m att det finns fler



Jag är mer svag för fåglar och de har bra utbud även på dem


Framme vid disken, en hel massa roligt piff och i rummet innanför, en mängd med snygga krukor


De höll som bäst på att ta fram julen, men redan nu finns väldigt mycket fint framme


Och krukorna till höger. Älskar gamla slitna krukor!


Granarna är av ull, det syns nog inte så tydligt. Jag fastnade för den fina, stilrena inslagningen av paketen


här kunde jag plockat på mig rejält. En kotte eller krans i näver t ex.


Och denna fiffiga fåglematare som ju måste fungera med talgbollar hade jag gärna haft på balkongen om det inte funnits några duvor.


En hylla till med jul. Galet inspirerande!


Utomhus var det såklart också lite julfint. Hur många lyktor jag än har, blev jag ändå lite sugen på en sån´här. Tänkte också på en viss Josanne när jag såg dem!


Det var förresten här jag köpte min stora fina Syrenhortensia för 2 år sedan.


Det var en helt ljuvlig dag. Strålande sol, havet och så detta stället. Skulle ni ha vägarna förbi byn, rekomenderar jag verkligen ett besök. Ja, det förutsätter klart att man gillar blommor och sån´t..


Om jag köpte något? Nej, jag var ju  på promenad och hade inga pengar med mig, men det kan ju tänkas att jag satte undan två icke julrelaterade krukor som jag ska hämta i morgon! 

Idag har det varit helt molnfritt. Jag har varit i Paradiset och på Julmarknad, där jag f ö vann både en fin burk med holländska kex och ett paket vetemjöl, samt pysslat ihop en stjärna. Det  har alltså varit en alldeles utmärkt söndag. Go´Kväll



13 kommentarer:

  1. Oj så mycket fint....hyacinter gillar jag...behöver inte köpa något pynt...har tillräckligt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, samma här. Har pynt så det räcker, kanske att det blir en liten gran till samlingen, men annars satsar jag på blommor och ljus. Klem

      Radera
  2. Men vilken butik, med så mycket fint. Jag hade nog heller aldrig gått tomhänt därifrån, vilket du nu gjorde fast inte:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej och kollar man noga på 5:e bilden, står faktiskt mina krukor där på disken. Klem

      Radera
  3. Vilken alldeles alldeles underbar butik!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yep, lovely. Alla årstider, men särskilt nu till jul! Klem

      Radera
  4. Helt underbar butik och den där näverkransen skulle gärna få hitta hit och hur snyggt är inte arrangemanget på det lilla bordet..
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,den är ljuvlig och lite annorlunda. Gillar också krukar där det liksom faller ut äpplen ur den. Kram

      Radera
  5. Åh vad mycket fint! Jättekottarna gillar jag mycket! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, mycket fint och mer lär det komma. Kanske blir det ett besök till innan jul. Bara för att liksom ;) Klem

      Radera
  6. Ah, oh & åh vilket ställe! Inte alls avis...

    /Marlene

    SvaraRadera
  7. Känns ju onekligen som att det är värt att ta en sväng mot sydväst!
    Grattis till vinsten och det ska bli spännande att de din stjärna!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, det märks att jag missat en massa vackra bilder sen jag var inne sist! Tack för all inspiration!
    KRAM!!

    SvaraRadera