L

söndag 3 november 2013

GULD

Detta inlägg är nog ointressant för de allra flesta, men väldigt kul för mig. Särskilt om ett tag. Då kan jag gå tillbaka, minnas och glädjas!

Redan den 4/10 såg det ut såhär på Ticnet inför kvällens match. En månad sen alltså och det förväntas bli publikrekord ikväll, eftersom Syrianska gentilt nog skänkt bort sina ”bortaklacks- platser” till MFF. De tog slut samma dag de släpptes.


 Så rekordet på 24 148 pers. från den 7/11-2010 kan slås. Den dagen vann MFF SM- Guld och det kommer de att göra ikväll också. Jag var givetvis helt överlycklig då 2010. Här är lite bilder från den dagen.





För allt annat än vinst= Guld är ikväll helt otänkbart och det innebär en glädjeyra i Metropolen som kommer hålla i sig i veckor. 2010 hyllade vi laget på Stortorget och det lär ju bli något liknande även i år. Eftersom damerna också vunnit guld, blir det förmodligen firande i dubbel bemärkelse. 



Damfotbollen är inte lika stor, trots att de spelar så bra. Själv bidrar jag heller aldrig, eftersom jag helt ärligt inte tycker det är särskilt roligt att titta på damfotboll.
Men nervös är jag, oklart varför eftersom Guldet är klart. Kanske är jag mest förväntansfull. För stämningen, glädjen och sammanhållningen när nästan 25 000 himmelsblå samlas för att lyfta laget till skyarna är obeskrivbar… Maybe Later...



6 kommentarer:

  1. åh vad underbart att vara där. Själv är jag hemma och ska äta gås om en stund. Det luktar underbart i mitt kök just nu. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gås var längesedan jag åt, inte undra på att man blir lite sugen... Klemar

      Radera
  2. Inte alls ointressant! förstår precis hur du känner det!! Härligt och grattis!
    Jag är ju Öisare och "vi" åkte ur superettan igen!!! :-( det går utför med det gamla fina laget!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack och jag beklagar givetvis :( Klem

      Radera
  3. Svar
    1. tja, vad ska jag säga, det är så himla roligt bara! Klem

      Radera