L

tisdag 26 november 2013

Havet. Igen

Eftersom det var så fint väder, gick jag alltså ned till havet i lördags. Först tänkte jag inte visa bilder därifrån. Igen. Men för min egen skull, är det roligt att ha det här...

Längst bort i bild ligger havet. Förutom rullskidsmänniskor, mötte jag 4 personer komma springandes i shorts.. Det var runt 5-7 grader varmt..brrrr


Detta är på vänster sida av vägen. Dit har man inte haft tillträde förut p g a stängsel och taggtråd, men nu är det borta och byggena går framåt. Det var så stilla att det faktiskt blev spegelbild i vattnet.


Strålande sol, lite moln, men klarblå himmel dominerade.
Så himla skönt med solljus, det var länge sedan sist vi hade det.


Passade även på att ta ännu en bild av Cementa. Det rivs mer och mer för varje dag och snart är alltihop borta, utom möjligen någon stor silo.


Vid gröna räcket var gott om folk. Det är tydligen Skrubba nu som fiskas fick jag reda på och dessutom se en liten, som sen åkte tillbaka i havet.


Så kom "Pelle" också. En båt man kan åka och fiska på. Tror det går turer dagligen faktiskt. Jag har aldrig provat, men det ser faktiskt härligt ut.


Sen gick jag upp på kullen som vanligt och det var fin sikt över till Köpenhamn


Även utåt Västra hamnen och det är skumt att se halva Turning Torso i sol och andra halvan i skugga.


Nu dröjer det till helgen innan jag kan gå dit igen p g a för mörkt när jag är hemma och dessutom har jag saker för mig.  Idag är jag och Mr T på bio igen och på torsdag ska jag på Opera. Go´Kväll

6 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Det är inte alls fel när solen tittar fram:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej och det händer inte så ofta nuförtiden, fast idag skiner den lite igen, Kallt i vinden dock, Klem

      Radera
  2. Fint! Jag längtar hela tiden till havet! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag, det är ju speciellt, Klem

      Radera
  3. Fina bilder! Slog mig att vi här i Hälsingland haft en ovanligt solig november, härligt, men nu önskar jag att det snöar lite inför advent.

    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vill också ha snö till första advent, helt klart! :)

      Radera