L

onsdag 20 november 2013

Hög tid va´?

Nu så. Nu kör jag *J*U*L!

Jag börjar med att visa vad jag köpte i Oslo. 2 doftljus i fina burkar. I en affär som påminner mycket om Hemtex, fast ändå inte… Lite juliga tycker jag nog och så fina burkar, fast de känns lite plagierade…



Och en pytteliten ljusslinga på Kremmerhuset och som jag önskar att den affären fanns här. Hur mycket snyggt som helst till lagom priser. 


 Där hittade jag även en ljuvlig doft som jag satt i hallen. Inte särkskilt julrelaterat, men ändå..


Ja, sen köpte jag förstås Smash. Allt annat vore ju väldigt konstigt.


Mer än så blev det inte. Men det var ju inte heller därför vi åkte dit..

Förresten är det veckor sedan jag köpte det absolut första julrelaterade för i år. Detta ljus hittade jag på Netto och då var det ju dumt att inte slå till eftersom jag inte är där så himla ofta. Spindelvävsljus. Mkt Bra!


Skönt att ha lite tid till bloggen igen. Jag saknar den och er när tiden inte riktigt finns och nu är ju bästa tiden snart här om man bortser från sommaren såklart. Jag är så julsugen att jag snart spricker och ikväll julpysslar jag! Go´Kväll

20 kommentarer:

  1. Skönt att du är igång och jular, det känns tryggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, det gör det va´? Klem

      Radera
  2. JAAA! Äntligen! Jag har verkligen smygsaknat dina juliga inlägg :o) Och har sagt det förut men måste säga det igen, älskar din braaiga smak, för superfint allt du shoppat! Skönt att ha jul-Flippis på plats i datorn igen! :o)
    Och skönt att höra med din pappa, har tänkt på er.
    Och kanonkul att få haka med på er Oslotripp, jag har varit lite bloggläsaroff så läste ikapp allt idag. KramKram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack ja jag är mycket nöjd med inköpen och såklart hela resan. Pa går det framåt för varje dag, men han kör ännu inte, Klem

      Radera
  3. Hej där!

    Vilka fina köp du har gjort och lite adventskänsla får börja smyga in. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag tycker nog det, ljusen gör ju mycket för det. och blommor! Kramar

      Radera
  4. Äntligen jul! Såg ett doftljus idag med sandelträdoft och kanel och tänkte genast på dig. :) Hoppas att du har en skön kväll
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är ju galet förtjust i dem. De från Oslo doftar obestämt ljuvligt, Klem

      Radera
  5. Längtar faktist lite efter julen jag med. Och längtar efter att få pimpa min vulgo-gran:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag, själva pimpet innan är ju halva grejen och jag hoppas du kommer visa den, klart nyfiken ju! Klem

      Radera
  6. Jag går all-in vad det gäller doftljus och ljusslingor iår...både i Sverige o Thailand.
    Datumljus har jag också köpt...det är tradition.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja all in!! Och datumljus måste man ju bara ha, tradition helt klart! Klem

      Radera
  7. Alltså, Kremmerhuset. De borde verkligen öppna en filial här i Skåne:)
    Har du något Smash kvar egentligen?;)
    Kramar från en som sippar glögg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm..kanske vi ska starta en filial då? Smash...en påse kvar. Gav en till Ma och Pa och delade ut några på jobb också. Jag ska också dricka glögg idag, Kramar

      Radera
  8. Å det där Kremmerhuset verkar lite som himelen ;) Jag har också börjat jula lite i lönndom hehe
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, man får göra det lite i lönndom, men nu är det bara lite drygt en vecka kvar tills man officiellt kan börja på riktigt ju! Klemar

      Radera
  9. Snygga köp, och doftljus och annat doftknark går det inte att leva utan:) Mums för Smash..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det gör det verkligen inte och det är knappt jag klarar mig utan smash heller, haha. Klem

      Radera
  10. Så fint det blev! Snyggt med slingan runt glasvas - det måste jag nog härma :-) Här julas det för fullt; musik, adventspynt, pepparkakor - me liiiiike!

    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, det låter bara så mys och jag kan tänka mig så fint du gjort/ gör... jag teleporterar mig direkt!! Klem

      Radera