L

lördag 23 november 2013

Julpyssel

Lördag! Hur skönt?

Veckan var jobbig, men gick som tåget och jag är väl uppe i varv på något vis, eftersom jag idag har hunnit med en hel del. T ex handlat med Ma och Pa, varit nere vid havet och i min favoritaffär på Byn, städat lite (jag skulle mer kalla det plocka undan lite) och böjrat julpyssla. Mkt Bra!



I år fixar jag ihop egna julkort. Det brukar jag inte göra, utan tar vanligtvis någon hyfsad bild och använder istället, men detta ”kit” med olika julmönster kunde jag inte motstå. 



Hos terapeuten (Panduro Outlet) köpte jag kort/ kuvert- kit. Och idag rotade jag fram lite roliga pennor, tejp och mer piff och så var jag igång. Lätt som en plätt!



Sen ska jag lacka ihop kuverten också. Lacka är lite trixigt tycker jag nog men himla roligt. Höga julpoäng på det i alla fall.. Go´Kväll

12 kommentarer:

  1. Hihi jag har nästan roddat klart adventsstaken ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett den nu, det blev ju jättebra! Klem

      Radera
  2. Applåder till den egengjorda julkorten! Här ska korttillverkningen snart börja, men jag har inte riktigt bestämt mig för vilka motiv det blir. Och nu finns det bilder på bloggen av vad det blev av spikbanden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack och jag tror minsann Fröken Fräken startat en trend (igen) med det där spikbandet, hur tjusigt som helst :)

      Radera
  3. Vilka fina julkort...jag gör mina hos Optimalprint!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla., ja, jag brukar vanligtvis skicka efter jag med, Klem

      Radera
  4. Wow! Jag skulle nog också behöva göra ett besök hos din "terapeut" (och en lektion eller tio, hur man gör sådan snygga julkort)!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi åker dit en dag efter jobb. Om man bara trycker ut delarna, klistrar lite och så är det verkligen inget avancerat, Klem

      Radera
  5. Wow vad jag önskar jag hade lite av din skaparglädje. Jättefina julkort!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack det var lätt och därmed roligt att göra! KLem

      Radera
  6. Fina kort! Här har vi inlett med bak idag. Peppisar. Sen blir det julgardiner. Tjuvstartar enligt min egen tidsskala. Advent är startskottet tycker jag egentligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och välkommen! Kikad in hos dig lite snabbt och så mycket inspiration!! Annars är det även hos mig första advent som gäller, men i verkligenheten brukar jag tjuvstarta några dagar innan.

      Radera