L

onsdag 27 november 2013

Mer blommor och Julpyssel

Häromdagen blev det shopsat Amaryllisar och Hyacinter, sen stod de såhär några dagar, tills jag i söndags hade tid att ta hand om dem.


Hyacinterna hamnade i korgar med kukor. Den ena på dörren till skåpet...


Den andra på en bricka. Där står även den andra stängeln av den Polkagrisrandiga Amaryllisen, i vas och med murgröna från Paradiset. Det ena doftljuset från Oslo premiärtändes i söndags och jag är mycket, mycket nöjd!


Benfica, den mörkröda hamnade som vanligt i den röda glaskrukan, men med tillskott av en pytteslinga med stjärnor. Mossa och murgröna på toppen.


De två vita på ett gemensamt fat och i konserveringsglas. Möjligen piffar jag mossan lite mer, men jag tycker också det är fint som det är...


I Paradiset tog jag lite Elefantgräs och byggde ihop en stjärna. Stjälkarna är som bambu och jag rekomenderar sekatör om man ska klippa i dem. Det hade inte jag, men skam den som ger sig! Oslo- slingan fick pryda den och därmed blev den lite mörka hörnan mycket mysigare.


Idag har jag börjat med ett litet projekt i hallen. Kanske dumt såhär innan det är dags att julpynta inför advent, men förhoppningsvis tar det inte så lång tid. Ska visa före och efter- bilder. Go´Kväll

13 kommentarer:

  1. Åhh en så massa fint du fixat. :) Massa mys! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack...kramisar tebacks!

      Radera
  2. Så mysigt! Vad du inspirerar!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det är ju bara så roligt att "hålla på", Kram

      Radera
  3. Var har du köpt pytteslingan med ljus? Jag har en minigran som skulle behöva ljus och den skulle vara perfekt. Etersom jag också är från Malmö hoppas jag att du har köpt den här och nu./Christine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, den är köpt i Oslo, men de har väldigt snarlika om inte samma både på Nille (Jägers/ Emporia) och på Ellos, lycka till :)

      Radera
    2. Då ska jag kolla där. Tack för svar!

      Radera
  4. En amaryllis måste jag ju köpa! Klarar inte hyacinter pga doften tyvärr. Hade en polkagrisrandig amaryllis förra året, den var hur läcker som helst! Och snyggt med burkarna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är så roligt att följa dem och lättskötta är de ju också! Klem

      Radera
  5. Så fint du gjort och är det burkarna från i måndags?
    Kram fina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är de burkarna. Först stod de i stenkrukor, men jag bytte... Klem

      Radera
  6. Så himla fint - du är duktig på det där pyntandet du!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är ju du med! Tack snälla, Klem

      Radera