L

måndag 4 november 2013

My Precious

Förra tisdagen kom alltså två skåp hem till mig. De kommer från Lingonlandet och jag är så oerhört glad och tacksam för att de nu står hos mig! 

Det ena i sovrummet och det kommer framöver att kallas ”pysselskåpet”. Jätteskönt att ha allt samlat på ett ställe och det har ju också gjort att jag har lite mer plats på andra ställen. Mkt Bra! Har kanske lite problem med placeringen, eftersom det inte ser ut som jag tänkt i mitt lilla huvud, när det väl stod på plats, men det får stå där ett tag nu i alla fall. 


Mina gamla burkar passar utmärkt uppe på. Henning stod där ett litet tag, men han ser överlägsen ut nog som det är och att få en så upphöjd position hade bara gjort den saken värre...


Det andra står i vardagsrummet. Här finns ljus, dukar, tabletter, tygstuvar, vaser och ljusstakar.



 Så nu är t ex linneskåpet i hallen just bara linneskåp och städskåpet i köket bara just städskåp. Även det Mkt Bra! (nu hoppas jag bara att du kan hålla så fin ordning som det är just nu och inte hiva in allt annat skit du inte vet vart du ska göra av)


 Stolen har stått i källaren och hängt med i många år och lägenheter, men inte haft någon bra plats i Buren förrän nu. Dynan har ny stoppning och är omklädd med Tilda- tyg från Panduro. Inte samma som på matbordsstolarna, men det matchar. Passade på att ge pallen i hallen nytt tyg också. Mkt Bra!
  



I nuläget får alltså skåpen stå där de står och se ut som de gör, men rätt vad det är, får jag kanske ett ryck och vill måla dem vita inuti. Det lär dock dröja, då det känns som jag städat, rensat och sorterat sen jag flyttade till Buren och det är en månad sen nu. Ett antal bokhylledelar har jag burit ned i källaren, både själv och med hjälp, till förmån för skåpen och den höga hyllan med skivor har jag tömt, flyttat och fyllt igen 3 gånger. 

Jag ser därför fram emot att ta det lite lugnt framöver. Kolla film och tv- serier under filten i soffan. Får väl se hur länge det varar…det rycker något förskräckligt i bakningstarmen. Dessutom har jag Ma´s symaskin hemma och den lär väl inte stå oanvänd särskilt länge.


2 nya gamla skåp och jag kunde alltså inte vara mer nöjd, glad och tacksam! De kom så väldigt lägligt med tanke på hyresgästen som bodde här i somras och allt vad det medförde. Nu känns här nytt och bara mitt med hjälp av de 2 ljuvliga som han inte varit och rotat i. Go´kväll

20 kommentarer:

  1. Vilka underbara skåp...förstår du är nöjd.
    Jag hade tidigare ett fint s.k dokumentskåp, till slut i källaren....efter min morfar...tyvärr var jag tvungen att göra mig av med det då utrymme saknades!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättenöjd och dokumenskåp står också på önskelistan, Kram

      Radera
  2. Men inte ser ditt hem ut som en bur, tvärtom skulle jag vilja påstå. Vad skönt att sommarogästen har städats bort. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack, ja det är ju inte så illa som jag kanske framställer det, men jag saknar trädgården när jag bor där, Kramar

      Radera
  3. Vilka fina skåp!
    Skönt att få saker på ett ställe och nej strunt i sortering och annat.
    Bara njut nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de toppen och så skönt att ha allt samlat. Klem

      Radera
  4. Urfina skåp! Ett lyft i din lägenhet, ser väldigt mysigt ut. Ta en vilopaus emellanåt, det är bra.
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det blir vilotid i helgen :) Klem

      Radera
  5. Blev ju hur bra som helst! Och stolen blev finfin med tyget på ju!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev inte så dumt alls med stolen. Skönt att få upp den från källaren, Klem

      Radera
  6. Hoho - helt perfekt!!!! Som jag har väntat på att få se dem på plats :D
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. TÄnkte på dig när jag skrev detta, ska visa inuti också men får fota en helg när det är ljust, Klem

      Radera
  7. Men gud så fina! Nu är sjukligt avis. :p Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag går och klappar på dem varje dag nu! ;) KLem

      Radera
  8. Men ojojoj vilka snygga skåp. Lite smått avis blir jag allt:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är de? Älskar dem! Kramar

      Radera
  9. Ljuvliga skåp! Det finns inget bättre till alla prylar! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jisses så mycket de sväljer, hur bra som helst! Kramar

      Radera
  10. Gudars vilka läckra skåp! Satt som en smäck i Buren:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja de passar verkligt bra in faktiskt, Kramar

      Radera