L

fredag 22 november 2013

Nu blommar löken!

Denna fina Amaryllis köpte jag för någon vecka sedan till det facila priset av 15:- Då kan man ju inte låta bli, fast det var väldigt tidigt…



Den står nu  i glasvasen med lilla ljusslingan. Stängel nr 2 är på god väg och jag hoppas på även en tredje. Riktigt fint polkagrisrandig faktiskt får jag erkänna. 



Jag har annars alltid 2 vita och en mörkt röd i en lika mörkt röd glaskruka. Den krukan har jag letat fram redan, eftersom det var lite drama förra året då jag inte hittade den. 



Och i,går blev det lite otippat köp av ”ordinarie” Amaryllisar. 2 vita och en röd alltså.  

Nu är det redan fredag, hur gick det till??

Ikväll rotar jag i källaren men först tittar jag på Sjuan klockan nitton noll-noll, vilket är alldeles strax ju!  Go´Kväll

14 kommentarer:

  1. Vilken under färgsättning den har. :) Även jag börjar bli sugen på att fixa lite julmysigt. Lär ha tid till det nästa vecka då jag blivit sjukskriven för njurstas. Ajaj! Ha en bra helg fina du. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så tråikigt, fast om du kan, piggar ju julmys alltid upp, Klemar tebacks

      Radera
  2. Ja, jag vet inte hur det blev fredag, men jag är glad för att det är just fredag. Nu bestämde jag mig för att adventspynta i helgen. Jag tror man får tjuvstarta nu, eller?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, klart man får., jag har också tjuvstartat en aningens aning idag faktist, Klem

      Radera
  3. Läcker blomma, nästan som att jag skulle vilja ta en tugga!
    Ha en riktigt skön kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, den ser ju faktiskt god ut! Klem

      Radera
  4. Såå fint och jag önskar att jag vågade ha Amaryllisar som alltid men de är inte så vidare värst kattvänliga och Kungen börjar bli ruskigt kaxig och är på allt! Ett sundhetstecken som jag är glad åt och jag överlever utan Amaryllisar.....tror jag?
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör du nog, köp en konstgjord och se hur han reagerar? Annars är det såklart ett sundhetstecken som du säger, Klemar

      Radera
  5. Åh va tjusig amaryllis! Och fått den för 15 spänn, vilket kap! Själv köpte jag en likadan(?) för 89kr. Till råga på allt bröts den första knoppen av under hemfärden :-(
    Väldigt snyggt att ha amaryllisen i glasvas med ljusslinga. Inspirerande!

    Nu har det förresten gått ungefär ett år sen jag började läsa din blogg, stort tack för alla fina och roliga inlägg!

    Kram :-)
    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, vilken osis. Och jag är, som du vet, jätteglad att du är här och hoppas du hänger kvar!1 Kram

      Radera
  6. Det är någonting extra tjusigt med Amaryllisar och vilket fynd dessutom.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ÄR ju det!! Bara det att följa dem tills de slår ut, vänta på eventuell nästa stängel och så, det är toppen det! Klem

      Radera
  7. Men vilken underbar amaryllis! SÅ stilig. Jag brukar aldrig ha julblommor - det är tillräckligt svårt med de ordinarie växterna under julen eftersom adventsljusstakarna tar sån stor plats. Men nu blev jag riktigt sugen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju då inga stakar, utan bara stjärnor, just för att få plats med blommorna. Andra stängeln står nu i vas och de är ju så lätta och kräver nästan ingenting, så jag tycker gott du kan ha en ;)

      Radera