L

onsdag 13 november 2013

På Finbesök- del 2

Lördagen startade med värsta hotell- frullen, men också med lite risigare väder, så vi beslöt att kontrollera shoppingutbudet på Karl Johann med omnejd.



Det är ganska juligt i butikerna nu och det drog svårt i shoppingtarmen emellanåt, men jag vidhåller fortfarande att jag måste veta vart jag ska ha grejorna om jag shopsar. (jag är givetvis mycket nöjd med denna inställning)



 På pyttelilla men ljuvliga ”Creperi de Mari” åt vi lunch och det smakade bara så gott! Kyckling, pesto, vitlök och ruccola. Nutella med färska jordgubbar.




 Aker Brygge och Tjuvholmen är två riktigt häftiga ställen nere vid vattnet och det enda man kanske skulle önskat, var att det inte hade regnat och att de stora granarna skulle varit tända, men det var superfint ändå. 



Det är fortfarande byggarbetsplats på vissa delar av Tjuvholmen, men redan nu är det hur fint som helst. Nya fräcka bostadshus och genomtänkta, snygga gemensamhetsytor.



Sen hem om för att pudra näsan inför middag på Tapasrestaurang och vi var nog rätt möra alla tre när vi slutligen kröp i säng. 




Så med det var dag 2 i Oslo till ända. I morgon kommer rapport från söndagen. 

4 kommentarer:

  1. Åhåhå, vad härligt det såg ut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. ÅÅ älskade Kremmerhuset!! Många fina saker där.

    SvaraRadera
  3. Mkt bra!!!! Ännu mer avis nu hihi
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hmm, svårt avis känner jag:) Ni ser verkligen ut att haft det toppen.
    Kram

    SvaraRadera