L

onsdag 6 november 2013

Sista för i år

Detta blir sista fotbollsinlägget på ett bra tag nu och det känns lite sorgligt för min del. I Söndags spelades alltså sista omgången och Guldet var redan klart, så det var bara en enda stor fest alltihop.


Dessutom klarnade det upp lagom till avspark och som varje gång jag varit på match denna säsongen tror jag, visade sig både solen och en underbar blå himmel. Mkt Bra!


Eftersom det var slutsålt, var vi i lite mer god tid än vanligt och fick se en organiserad ståplats- sektion effektivt langa flaggor till Tifot som skulle hylla spelarna under hymnen.


 Väldigt tjusigt, precis som vanligt. Särskilt fint med de gigantiska vimplarna i hörnorna, som hade alla spelarnas namn skrivna.


 Matchen var avgjord efter 14 minuter, då det stod 2-0. Strax innan paus sattes 3:an.Syrianska kvitterade visserligen i andra, men mer än så blev det inte. Spelet var underbart efter 10 min in i första och höll sig halvleken ut,
men i andra kändes det mest som transportsträcka till slutsignalen. Det var väl inte heller någon som var där för själva matchen om man nu ska vara ärlig.

Damerna hyllades i pausen, eftersom de också tagit guld. Ståplats och sjungande sitt- sektionen växelsjöng och hela stadion hoppade.


Nedanstående bild visar lite av vad jag tycker är så fantastiskt med att gå på dessa matcher och visar väl också det fina med sport i största allmänhet. Det förenar. Stora som små, alla nationaliteter, civilstånd och samhällsklasser.
Alla är där för samma sak och det är att hylla och lyfta sitt lag till seger. Vackert….


I måndags skulle jag också varit på Stortorget i Metropolen för att delta i hyllningarna för båda lagen, men jobb satte tyvärr stopp för de planerna. Tillställningen började i ösregn 17,00 och då var jag kvar på jobbet.Fiona


 Tvättar idag och jag måste också börja förbereda lite inför fredag då jag och Fiona ska ut på äventyr. Hur det nu ska gå? En som aldrig hittar ut från stationen och en som verkar oförmögen att hoppa av/på tåg där hon ska..Go´Kväll

4 kommentarer:

  1. Det är alltid vemodigt när säsongen avslutas, som tur är kommer det en ny:) Låter spännande med utflykt med Fiona.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men var sak har ju sin tid som det så vackert heter..och i år slutade det ju bra! :) Kramar

      Radera
  2. Vilken grej! Grattis än en gång till guldet!
    Ja, det ska bli spännande att se vart vi hamnar till sist;) Vi får väl vara öppna för alla möjligheter:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mäktigt och om vi slår våra kloka (?) huvuden ihop ska vi nog hitta rätt... Klem

      Radera