L

söndag 29 december 2013

Boule inomhus?

Ja, det kan man som kanske är bekant, roa sig med inomhus på ett par ställen i Metropolen. Bl a på nya, fräcka "Boulebaren". 


Mitt på Drottningtorget ligger det och förutom att man kan spela, kan man även äta gott. Det gjorde inte vi p g a inget bord,



 men vi tog en mysko Äppledrink jag och väninna M. Mr T körde och fick nöja sig med en folköl. 


Vi fick bana 12 och så satte vi igång. 


Vi körde först till 10 och jag vill inte skryta, men jag UTKLASSADE de andra 2. Mr T fick 3 ynka och väninna M 0. Vi hann även med först till 5 och då vann väninna M med jag och Mr T på delad andraplats med 4 vardera.


Ja, sen var vi förstås hungriga och efter en del misslyckade försök på diverse restauranger med timmavis av väntetid, hamnade vi på Lilla Torg.


Och där står åter den fina bordslampan och lyste upp den regniga kvällen. Så himla fin är den!


Steakhouse Lilla Torg tog emot oss med bara lite väntetid och vi fick fönsterbord på andra våningen med utsikt över torget. Mkt Bra!


Vi var rörande överens om vad vi skulle både äta och dricka..


Det otroligt fina kött som ligger på tallriken är Lammfilé. Under ligger ugnsrostade rotfrukter och i den lilla skålen en Blue Cheese- sås. Pommesen var helt perfekta och jag förundras över hur så "enkel" mat kan vara så gott ibland.


Rekomenderas alltså om man vill ha en god bit kött. Inte minst för de rikliga portionerna och de helt överlägsna pommesen. Det är viktigt med Pommes.... Go´kväll



3 kommentarer:

  1. Alltså det låter jättekul med boule. :-) jag vill dit och prova. Och maten? Ja om bilder kunde smaka? Det ser jättegott ut.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Boulehaket är riktigt mysigt! Går gärna dit där igen. Maten var riktigt god med men din mat du åt lätt också väldans smarrig! Vi kanske får ta en turnering där i vår?!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj vad coolt. Kände jag inte till.

    Det där receptet på pannacotta du skrev om på mm blogg. Kan man få receptet? Lät underbart med blodapelsinen.

    Ha en underbart start på 2014 fina du. :)

    Kramis

    SvaraRadera