L

torsdag 5 december 2013

Det lilla Hallprojektet

När jag flyttade runt bokhylla, upptäckte jag att en spegel och tavel-väggen definitivt borde byta plats. Att jag verkligen inte sett det förut, en smalare vägg passar ju mycket bättre till spegeln. Dessutom kan jag se mig själv i helbild. Något jag annars måste stå på toastolen för att kunna göra.

Nu glömde jag ta före- bilder på tavel-väggen, men såhär ser det ut nu när spegeln hänger där. (jättedåligt bild, man ser den ju inte i sitt sammanhang) Tråkigt är att väggarna är bedrövliga att spika i och allt borde egentligen borras upp med plugg, men nu hänger den där i alla fall och jag måste bara hitta något smart att stoppa i alla de gamla spikhålen…



Här är då tavel-väggen. Jag är rätt nöjd, det blev ungefär som jag tänkt mig. Ramen längst till höger, den lite tjockare svarta, måste dock bytas ut, den passar inte in riktigt.


 och nu har jag dessutom någonstans att sätta den fina Nordic Light jag haft ett år utan att ha ett bra ställe för den. Den gamla i ”Fil de Fer” får åka in i skåpet tills jag tycker den är rolig igen. 


Sen är det klart på balkongen också. Lite grane i lådan och struten på väggen. Det behövs inte så mycket egentligen...



..men lite snö på det hade inte skadat. (det kommer du få äta upp i Januari) Go´Kväll!

16 kommentarer:

  1. Fint med fotovägg.
    Vi har lite lite snö här i norr.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, här kom något vitt litet på tvären, men det har inte lagt sig, Klem

      Radera
  2. Å jag gillar tavelväggen!!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, den är bättre där på förra väggen, helt klart! Klem

      Radera
  3. Din lägenhet ser lika mysig ut som du är!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Hilde! Du är ju för snäll, TACK och Kramar

      Radera
  4. Mysigt!
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. TAck, ja jag är rätt nöjd faktiskt, Kramar

      Radera
  5. Så fint du gjort, snygg tavelvägg. jag gillar din charmiga spegel. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Blev ju toppenbra! Riktigt trevligt att möta när man kommer hem!:) Jag vill oxå ha en tavelvägg med nära och kära i hallen, på den väggen man måste använda en slagborrmaskin...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och varför är det just de besvärligaste väggarna man vill "dona" med??? Klem

      Radera
  7. Så fint!
    och jo den svarta längst till höger passar in (hoppas du inte tar illa upp) OM du sänker den några cm så den hamnar i linje med ramen bredvids underkant. Då kommer den passa in. :-) (tror jag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. o jag svarar ju goddag yxskaft! Den nere till höger menar du ju... haha men du jag tycker ändå att den passar. Det är ju lite coolt att ha en bred upp till vänster o en ner till höger...

      goddag yxskaft igen.

      Radera
    2. hahhah, du e för rolig. Den i överkant, hänger ganska så i linje, fast det inte syns. Det syns inte heller att den nere till höger, inte är likadan som de andra, utan helt matt och konstig...och jag tänkte just en bred i över och en i nederkant, precis som du noterat. Hoppas allt är bra med dig! Kramar

      Radera
    3. Ok då förstår jag o på bild blir det ju inte riktigt samma som i verklgheten.
      Jodå helt OK om bara förkylningen lämnat byggnaden. kram

      Radera