L

torsdag 12 december 2013

Julebord och Juleklappar

I Måndags var jag och Mr T på IKEAS julbord. Det är lite tradition, tredje eller fjärde året vi gör det nu. Ingen kändiskock har varit med i år vad jag förstår, men det var fint ändå.

Särskilt det honungsglaserade fläsket, sillen och Ostkakan. Den smakade banne mig himmalagad.


En bra aktivitet en grå tråkmåndag och för en hundring är det absolut värt det.
Normalt sett åker man väl dit för att shopsa och kommer hem med mer, alternativt annat, än man tänkt sig, men i måndags hade jag exakt ingenting med mig hem. Eller jo, ett paket värmeljus, men det räknas nästan inte, det är väl mer eller mindre obligatoriskt om man åker dit…(tycker du generaliserar väl mycket här, tala för dig själv!!)

Väl hemma, drog jag fram ”allt” för att börja slå in julklappar. Lika glad som ett barn på självaste julafton. Men det är dumt att börja med det när klockan är nästan 9 på kvällen. Jag har liksom lite svårt att sluta när jag väl börjat…så jag lät faktiskt bli. (mycket förnuftigt, men sen kunde du ju lagt dig istället för att prata i telefon tills nästan midnatt)

Jag satte igång i tisdags istället och ska bli klar idag är det tänkt. Utom med en, som jag inte kunnat shopsa än p g a slut i affären.

Det är det bästa. Eller” NU” är nästan det bästa med julen. Alla förberedelser, piff och pyssel, förväntan och så. Alla ljus i fönster och trädgårdar. Jag tycker också att folk i största allmänhet blir lite snällare och mjukare i juletider, men det kan vara både önsketänkande och inbillning.
Eller att det på ett helt annat sätt liksom är berättigat att baka precis hur mycket som helst nu

Fast att slå in julklapparna, toppar nog ändå listan vad gäller roliga julbestyr innan julafton. Go´ Kväll.

9 kommentarer:

  1. Jag kastade ett öga på julbordet på Ikea i Västerås för två veckor sen och det såg jättefint ut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har absolut inte något att klaga på, Klem!

      Radera
  2. Ostkaka är aldrig fel och jag håller med dig om att paketinslagningen är bland det roligaste av alla julbestyr här hemma.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aldrig fel nej ochj särskilt inte när den är så god! klemar

      Radera
  3. Tjusigt paket.....de vuxna hos mig får fina paket.....barn-barnen lättöppnade!
    Tiden före jul är bäst....själva juldagarna går lika bra utomlands....som iår och ifjol!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barnen får roligare papper och snören här också, Klem

      Radera
  4. Men vilka fina klappar du fixar. Hade jag fått en sådan fin klapp hade jag ju knappt vågat öppna den. :p Nu ska preggot försöka gör sig lite julfin för att ta sig till jullunch/bord med jobbet. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du var säkert jättefin och det gick ju bra också vad jag förstod, Klemar Och tack, det är ju så kul att göra fina paket :)

      Radera
  5. Ser ju himla gott ut! Jag var ju på Ikea i veckan med svepte förbi restaurangen i ett huj. Köpte ju inga värmeljus så jag har ju en anledning att åka dit igen;)
    Kram

    SvaraRadera