L

tisdag 10 december 2013

Julebak

Söndagens tänkta utflykt blev inställd p g a osamarbetsvilligt väder, så jag startade julbaket istället.
Först saffransbullar, som jag alltid gör som kanelbullar och fyller med vit chokela´och russin.


Som vanligt var jag lite orolig över att de inte jäste ordentligt, men oron var obefogad. De blev riktigt bra, älskar receptet på degen, som jag hittade Här förra året, eller möjligen förra igen.


Sen rörde jag ihop hallontryffel med Hallon från Paradiset.


Precis när jag rört ihop det och ställde det för att svalna, kom äntligen brorsdotter L och gjorde mig fin i håret. En bra bit åkte av, men det behövdes och så fick jag slingor också. Sen delade vi en pizza, tände ljus och hade det allmänt mys en stund, tills det var dags för henne att köra himåt och för mig att spritsa tryffel. Nytt recept för i år. Testa, det blev supergott och smakar rejält av Hallon.


Idag är det Tisdag och jag ska börja slå in några klappar. Go´Kväll






8 kommentarer:

  1. Men herregud vad gott. Jag nästintill drägglar här, men nu blir det kvällsmat. Hur kunde jag glömma?
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prova vet jag, det är lätt som en plätt, Klemar

      Radera
  2. Herregud! Den där tryffeln ser ju livsfarligt god ut!! Vill ha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, det är väl inte otänkbart att göra tryffel på sommaren? om du skulle ha "vägarna förbi" menar jag, Klem

      Radera
  3. Mmmmmser underbart gott ut......Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, de blev väldigt bra, mycket hallonsmak, Klem

      Radera
  4. Mums! Om bara kökshelvetet blir klart någon gång så ska jag också göra sådana smarriga saker:)
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken dag som helst då alltså ;) Klem

      Radera