L

måndag 9 december 2013

Julegran

Grattis till mig idag. Och till alla andra Annor. Anna SC t ex. Jag kommer sannolikt att få en vit Mini-julstjärna så småningom. Som jag alltid får på min namnsdag.

I Onsdags klädde jag min Polska Plastgran. Kulorna är alltså beige, benvita och ljusbruna och de klara är svagt vinröda, men det är ju inte optimalt fotoljus nuförtiden....


Och här har vi ännu ett bra exempel på vad jag helt glömt att jag shopsade på rean förra året. En jättefin julgransmatta!!
 Hur bra som helst, jag hade letat ett tag och inte hittat någon bra, eftersom golvutrymmet för granen varit mindre än standardmått på julgransmattor och här hade jag tänkt klippa av ytterkanten för att på så sätt få plats med den. Fast då visste jag ju inte att jag skulle ha ett skåp som gett mer plats, så nu låter jag den nog vara som den är.

För första gången på kanske 5 år har jag övergett nästan allt mitt himmagjorda pynt.( Här kan man se här hur det sett ut) till förmån för köpe- pynt. Det är bara himmagjorda pärlhjärtan som kommit upp. 


Kompletterade istället med 6 kulor och 2 fåglar. Jag samlar tydligen på fåglar att ha i granen nu verkar det som. Så totalt 16 kulor, några hjärtan och jag vet inte hur många fåglar...


”Glittret” är dock det samma som alltid. Luddigt vitt garn.


Sen är den beströdd med en ansenlig mängd konstsnö, men det syns inte tyvärr. I kväll har jag ätit julbord på IKEA med Mr T, Mkt Bra! Go´ Kväll.




9 kommentarer:

  1. Gratttis på namnsdagen...ja det finns en hel del som firar namnsdag idag!
    Trevligt med gran....vi har ingen....
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl det, Tack så mycket, Klem

      Radera
  2. Så fin den är och grattis på namnsdagen. :) Jag tänker sådär att det är kul att ha lite olika från år till år. Inte att skaffa nytt hela tiden utan kombinera olika menar jag. Körde förbi det där fina växtstället du visade sist och oj vad mycket jul det var och jag köpte en gran! :) :) :) Tjohooo.
    Kramar och hoppas du får en lugn kvällstimme

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande ju! Får nog knalla dit en kväll efter jobb om jag hinner hem i tid, Klem

      Radera
  3. Grattis! Jag är lite sotis på din ren! Han är för läcker:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Henning har ju "kusiner"l på "Udda Tina", jag kan absolut bulvana till dig om du vill, det är bara att höra av sig! Klem

      Radera
  4. Grattis tillbaka <3

    och du har det så himla fint så till o med jag vill börja pynta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du och hoppas du hade en fin dag igår, Klem

      Radera
  5. "Stockholmaren" hade nog gärna bytt familj och flyttat in hos dig! Han tycker att det är skandal att vi inte har någon gran trots att han tjatat i tre veckor. Men det blir minsann ingen gran innan jag fyllt år så han får snällt vänta:)
    Kram

    SvaraRadera