L

söndag 15 december 2013

Julemarknad & Finbesök- del 1

Trots att samtligas transportmedel var försenade, mötte jag upp först Helen och strax därpå Josanne ganska så samtidigt  på Triangeln. Och det var väl verkligen på tiden att vi fick ihop att ses. 
Vi irrade omkring där ett tag och jag drägglade som vanligt över alla fina saker som finns på Iems. Om man haft en bur som varit tom, då hade jag kunnat shopsa loss rejält där.


Tomtar har jag inte så många, men denna hade nog kunnat platsa.  Inte minst sedan Josanne konstaterade det uppenbara, som jag missade, den är ju i Himmalagets färger!


Vi tog även en sväng på Systrarna Greene, där det också som vanligt finns en massa kul man inte behöver

En sväng på Kids and Friends tog vi också, där vi spanade lite Mollysar och dagens coolaste skor provade en blus så tunn att man knappt vågade titta på den



Efter det blev vi kaffesugna och gick därför till första bästa kaffehak.


  Ja, sen satt vi väl där och snackade ett bra tag, eller åtminstone tills kaffet var slut och gick sen vidare upp mot Gustav Adofs Torg. Där fanns Tomten, men också den fina, fina karusellen som är omöjlig att låta bli att dokumentera.

Nästa stopp påväg mot julmarknaden blev Indiska. Alltid inspirerande och här kan man lätt dö ljuslyktedöden...



Eller få starka begär att byta ut exakt allt pynt i granen till dehär fina, som känns väldigt Cirkus



Huruvida vi nådde julmarknaden eller inte, berättar jag i morgon.Alldeles strax kommer Sommarfamiljen på mat och julmys. Mkt Bra!
Hoppas tredje (!!) Advent är till belåtenhet. Go ´Kväll



14 kommentarer:

  1. Härligt butiksspring där :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var roligt, länge sedan jag sprang i butiker, Klem

      Radera
  2. Kaffet ser smaskigt ut.
    Karusellen påminner om den som finns i Montmartre...jättefin!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffet var jättegott och jag ville sno koppen. hahha Klem

      Radera
  3. Tack själv och tänk att vi Äntligen fick till det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Helt otroligt men vi lyckades ju! Kramar

      Radera
  4. Men vad mysigt ni ser ut att ha haft det. Kul att du och sommarfamiljen håller igång även på vintern.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en mycket bra dag och även söndagen var mys, KLem

      Radera
  5. Myspysdag och massa fint att titta på. Ha det härligt med sommarfamiljen. <3
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mysdag och det finns mycket fint i butikerna nu, Klem

      Radera
  6. Vilken dag med vänner och dessutom en karusell med Venedigvyer, inte dumt alls. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var fint och karusellen är bara såå underbar! Kramar

      Radera
  7. Vilken mysig dag ni haft och jag misstänker skarpt att du haft riktigt bra med sommarfamiljen ikväll:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det och så härligt att träffa sommarfamiljen också. En toppenhelg helt enkelt, KLem

      Radera