L

måndag 16 december 2013

Julemarknad & Finbesök- del 2

Efter Indiskan, blev det inga fler stopp utan istället raska steg till St Gertruds julmarknad.


Det är en riktigt fin julmarknad tycker jag. När man går in på gården, luktar det glögg, eldar brinner i korgar och Crepsen luktar ju bara sååå gott!


En gammaldags hantverksmarknad med i stort sett bara himmagorda saker. Här fanns också Ugglor. Som exakt överallt nu verkar det som.


Men. Lite i utkanten. Ett stånd med ljuvliga blomsterarrangemang och Walther & Co- pynt som det var oerhört svårt att slita sig ifrån...


Caroli City, som ligger tvärs över gatan från St Gertrud, har fått sig en riktig uppryckning precis som Triangeln, men vi passerade egentligen bara lite snabbt och styrde stegen mot mat.



Plötsligt var det dags för damerna att fara norrut och för mig att fara till Buren. Men för min del i stort sett bara för att byta om, ta bussen tillbaka till Metropolen och St Gertrud igen, för att möta upp Mr T och M. 



Snart har jag väl tjatat hål i huvudet på er om Richard Lindgren, men ja, jag gillar ju honom. Och när han, till skillnad från de senaste gångerna vi sett honom, dessutom har bandet med sig, finns det inte så mycket att tveka på. 



Det var såklart väldigt bra. Det blir också en annan typ av konsert med bandet. Både på Ribban Beach Restaurang, St Gertrud och Blå Båten nu senast, var han själv med bara Simon. Då blir det lite lugnare liksom. Igår var det mera röj.


Sammantaget en verkligt rolig lördag och jag stupade i säng när jag väl var himmavid igen. När detta publiceras, är jag på Julkonsert med Lingon. Det går i ett.. Go´Kväll.

6 kommentarer:

  1. Så mysigt med julmarknad.
    Ha en mysig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en riktig gammaldags var det och de är bäst för julstämningen, Klem

      Radera
  2. Jag har ju aldrig hört Rickard Lindgren nån gång. Visst var väl han med i Körslaget? Ha en trevlig kväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, nej han har inte varit med där, men borde kanske så att folk får upp ögonen för honom...undrar vem du tänker på? Klem

      Radera
  3. Välfylld lördag - och rolig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, det var en bra dag i lördags, helt klart, Klem

      Radera