L

tisdag 17 december 2013

Julemys

I söndags var Sommarfamiljen hos mig. Tror inte jag träffat dem sen i september och faktiskt inte allihop på en gång under hela sommaren.


De hade med sig en superfin stammad Azalea till mig. Har aldrig sett en uppstammad faktiskt.


Vi åt fiskgryta med ris och vitlöksbröd. Blev riktigt bra, trots inget recept precis.


Det är andra året de är hos mig i juletid och förra gången såg vi ”Orientexpressen”. I år blev det ”Love Actually”. Det är min favoritjulfilm och jag ser den, utan att överdriva, minst 4 gånger om året.


Så himla mys att ha dem här och det var särskilt kul att bara en femtedel av dem sett filmen innan. Mkt bra!
Veckan som gick, präglades verkligen av att träffa vänner jag inte sett på länge och det var helt underbart.
Det har verkligen gått i ett nu, men hellre det såklart. Kommande  dagar, ska jag däremot ta det betydligt lugnare.
 Tyvärr jobba lite mer än vanligt, men också tvätta, städa buren och vara helt själv. Det är viktigt för mig. Att få vara ensam och tyst. Helst efter så aktiva perioder som det varit nu, men det är säkert så för de flesta.

Sen kan det tänkas att det blir ändringar, men tis-tors är än så länge himma- dagar. Go´Kväll

9 kommentarer:

  1. Vi azalea och amaryllis ....fint.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Älskar vita blommor :) Kram

      Radera
  2. Åh, så mysigt det ser ut!
    Och jag gillar med Love actually :-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och visst är den underbar! Kram

      Radera
  3. Den filmen är bara bäst! Här längtas det också efter lite lugn måste jag säga.. Ser ut som ni hade jättemysigt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är bäst. Holiday är bra men denna är outstanding.. Kramar

      Radera
  4. Älskar den filmen jag med:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbar med toppenskådisar ju! Kramar

      Radera
  5. Oj tack för påminnelsen! Måste ju också klämma in Love actually innan julafton.

    SvaraRadera