L

söndag 22 december 2013

Julemys

Såhär glad var jag igår när jag precis tagit emot mina gäster. Testade eventuell julaftonsklädsel bestående av Tadaa dress och Long Frill Cardigan. 


Jag var även väldigt glad för att jag fick användning för min finaste jultejp till serviettringarna...


Det blev först glögg med grönmögelröra, pepparkakor och baconlindade Dadlar. Det sistnämnda smakade jag för första gången på Osloresan och nu är jag liksom lite besatt av dem...


Premiär även för Blossa -13 som alltså är smaksatt med Hallon och Nypon har "de" berättat nu. Den är riktigt, riktigt god tycker jag!


Ja, sen fixades maten fram. Som alla bidragit med och om vi nu vetat att 2 pers inte äter varken sill eller lax, kanske vi inte hade behövt 5 sillsorter och 2 laxtyper. 


Men. Det är bra med rester i kylen och sill jar jag svårt att tröttna på.


Sillvägrarna åt däremot köttbullar, prinskorv,skinka, potatis och brunsås!!! Har aldrig varit med om brunsås på ett julbord oavsett om man äter sill eller inte och jag vet inte hur det var, för efter lax, ägg, ost och sill var jag mätt.


Alla  blev lite paltkoma- mätta, så istället för gottebord, spelade vi julklappsspelet.
Det är roligt, så är det bara. Mr T var i exstas efter första rundan, då han hade en rejäl hög, men den reducerades kraftigt efter andra. 


Sen blev det kaffe och gottebord. Och en ljuvlig 16- årig Whiskey. Mkt Bra!


Testade en av mina klappar direkt. Illgröna touch- vantar som faktisk fungerade alldeles utmärkt. Den fina buketten med Amaryllis hade mina gäster med till mig.


Eftersom ingen av de 4 som var här, bloggar eller känner till att jag gör det, visar jag inga bilder på dem, men de var faktiskt här. I morgon ska jag visa mitt och Josannes äventyr idag och även försöka förklara denna bild


Nu blir det nagelmålning och Blacklist på Play. Go´Kväll





12 kommentarer:

  1. Såna där touchvantar ska jag nog investera i! Och jag vet vad du gjorde på golvet, har allt fått rapport;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var inte dumma alls och visst var det värt lite golvkrälande? Klem

      Radera
  2. Haha, vad i hela friden har ni pysslat med i dag? Ser ut som ett mysigt julparty!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får se och partyt blev väldigt lyckat. Kramar

      Radera
  3. Ser verkligen mysigt ut där med allt gott!!! Mina touchvantar är grisrosa men jag trot ta mej håken att du vinner :D
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte det....grisrosa är nog inte mycket bättre, men de fungerar i alla fall, fniss...Kramar

      Radera
  4. Underbara klänningskombon. :) Tummen upp och tänk att en tunn sommarklänning blir perfekt till jul? Vill se kombon live.
    Så mycket god mat ni hade, jag blir lite hungrig och julsugen. Har precis ändå lassat in en skinksmörgås med senap på.
    Kramar och ha en fin lillejul,
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite otippat, men det fungerade bra med grå lite tjockare strumpbyxor till. Maten var underbar, Kramar tebacks

      Radera
  5. Så mysigt ni se ut att ha haft det. Men vad tusan är det du och Josanne höll på mig egentligen!? :p Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det och nu ska det gå att se vad som faktiskt hände igår... Kramar

      Radera
  6. Kombon blev ju riktigt snygg! Och jisses med mat:) Förstår paltkomat!
    Jag undrar förstås vad du och Josanne har haft för er på marken:))
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev mycket nöjd och kör den i morgon också tror jag. De andra var rena amatöret och hade jeans på sig...hur tänkte de??? Kramar

      Radera