L

onsdag 11 december 2013

Julepynt

Jag tycker inte om när det blir för mycket grejor. Det har jag aldrig gjort, med undantag för något år då jag hade en grym ”Chabby Chic”- period. I år har inte alla julsaker satts fram. (märkligt, men sant!!) Egentligen har jag inte så mycket som man kanske skulle kunna tro. Allt utom själva granen ryms faktiskt i ett överskåp i hallen (fast du har ju lite i överskåpet i köket också).
Det är väl mer det att jag tar undan halva ”ordinarie” inredning till förmån för Julsakerna och då ser det nog ganska juligt ut. 


Inte ens i köket är allt med Cult- tomtar framme. Fast det är fasligt vad många små jag har nu. Det är f ö brosdotter L som pimpat fönsterbrädan i år. 


Tomtar från Cult gillar jag mycket, annars är jag måttligt förtjust i just tomtar.Köket är f ö också den enda plats där julen är RÖD.


Helt ologiskt då har jag köpt något nytt. En Walther- ängel. Jag rättfärdigar det med att det är snyggare med 3 än 2. En i Zink och en lite guld/ silver- glittrig binds ihop av den tredje t h. Ojämnt antal liksom. (men det är ju inte försvarbart att köpa nytt, när du inte ens har allt gammal framme!!)


Annars är det som vanligt. Granarna i sovrummet, 


Waltherhusen bredvid TV´n,


 Kryptomeria på hyllan, 


Kanelljus från Granit, som i år är i frostat glas i stället för klart, vilket jag inte tycker är lika fint, men vad göra? 


Granen på väggen och misteln i dörrposten.



Hm...det är ju en del ändå... i kväll julbakar jag mer, Go´Kväll

8 kommentarer:

  1. Du har det så mysigt med all julpynt. Jag måste snart ta tag i vårt med då bara adventspyntet är framme än så länge.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och märkligt att vi har kallare än ni, Klemar

      Radera
  2. Älskar din Walter samling köpte mig en ny till min samling sist jag var i Stockholm ett zinkfat i form av en krona på spiti http://spiti.se/jul/litet-fat-krona-walther-co STOR Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, oj oj, det var verkligen fint! Tål att tänkas på helt klart. Alla Walthergrejor är helt klart mina favoriter också, Klem ochj fint att "se" dig!

      Radera
  3. Mycket trevligt att få återse ditt fina julpynt! Nya ängeln gjorde sig bra med de andra. Och så slog det mig att det kanske är din gran, som gillas mycket, som inspirerat till mitt julträd... kan vara så. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Jag är själv mkt nöjd med ängeln. Köpt på byn här faktiskt, så jag sponsrar småföretagarna, Klem

      Radera
  4. Jag gillar ditt julande väldans mycket. Jag har lyckats göra iordning en ljsstake till - det tar sig :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finemang, det är roligt ju! Klem

      Radera