L

fredag 20 december 2013

Julepyssel & Julestjärna

FREDAG! Yey!! och nu är jag ledig tills den 30:e. Dubbel- Yey!!

Granar av böcker har florerat ett tag i bloggvärlden och jag tänkte härom kvällen vid 22- tiden hur svårt kan det va´? 
Inte svårt alls visade det sig. (men aningens sent ändå att börja med pysselprojekt, du skulle faktiskt upp som vanligt 06,00 dagen därpå)

Du behöver: 1 st bok och eventuellt lite klister.

Så tar man bort pärmarna och börjar vika. Klistret i ryggen håller ihop sidorna av sig själv.


Efter ca 120 sidor ser det ut såhär. 


Så fast jag inte shopsat, blev det en gran till samlingen i år också. Mkt Bra!
Det är bara att googla för utförligare beskrivning. Det är verkligen superlätt.

Sen måste jag visa den fina Jultstjärnan jag fick av Ma och Pa på Anna- dagen.


Ett år klarade den hela vintern, fick åka med ut i Paradiset och hem igen, men ska man få färg på den, är det lite trixigare att spara dem. De behöver periodvis exakt lika lång dag och natt, vilket innebär garderobstid och så avancerad är jag inte. Men den är fin som grön växt också, när retarderingsmedlet släppt och den får växa fritt. Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Jag har inte vikt någon pappersgran (men det är nog bara en tidsfråga..) men lite andra vikprojekt, och det är faktiskt enkelt men snyggt, men man får bara ha lite tid och tålamod när man ska vika 200 sidor...

    SvaraRadera
  2. Oj en DIY som även jag den icke-pyssliga skulle kunna klara av. Snyggt!
    Kram

    SvaraRadera