L

söndag 8 december 2013

Juleträd

Nästan varje år blir det något julrelaterat shopsat på rean och i regel glömmer jag bort det , eftersom jag stoppar undan det direkt. Men vid ett besök hos terapeuten (Panduro Outlet) blev jag påmind om en sak jag reashopsade just där förra året. Detta lilla ”träd/ gran” eller vad man nu ska kalla det.


Jag har lindat in det i luddigt garn. Det var i teorin ett ganska lätt projekt. Not so much i verkligheten. Det tog 2,5 timme sammanlagt. 
Lingon snabbfikade ju här igår och passade på att dokumentera, eftersom jag hade lite svårt att låta det vara...

Jag fick pausa emellanåt för att inte bryta ihop p g a dåligt tålamod, men nu är det gjort och små, små julgranskulor pryder nu grenarna.
I och med att denna blivit klar, är jag färdig med pyntet. En och annan Hyacint till lär nog inhandlas, men nu kan jag ägna mig åt att baka istället. Mkt Bra! Hoppas alla har en fin andra Advent, go´Kväll

17 kommentarer:

  1. Åh, så fint ditt träd blev! Vackert med vitt och silver. Helt klart värt besväret! Lätt för mig att säga :-)
    Måste också ge dig komplimanger för hur vacker du var i klänningen i förra inlägget!
    Kram och en fin 2a advent önskar jag dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack. Ja det var lite terapi, men ganska nöjd med resultatet, Klem

      Radera
  2. Snyggt träd! Vilket jobb att linda in den! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och ja, men jag kollade lite TV samtidigt , så det gick rätt bra ändå... Kram

      Radera
  3. å vad fint till o med så jag får lust att pynta. Ligger panduro outlet där det alltid legat? (läs där det låg för 12-13 år sedan i Fosie industriområde?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis idag! Och ja, det ligger där i fosie, vilket dessutom är gångavstånd från mitt jobb om det inte är alltför bedrövligt väder. Härlig och farligt ;) Klem

      Radera
  4. Förstår att det var tålamodsprövande att klä granen.
    Här finns ingen gran varken levande eller o-levande!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ingen alls? Men ni har kanske en sen i Thailand... KLem

      Radera
  5. Vad snyggt, helt klart värt att bryta ihop för:) Supersnyggt alltså
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det blev jättefint och jag är stum av beundran; tålamod med sånt är inte min bästa egenskap.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tss...det är ju inget avancerat så, bara det att det tog lång tid, Klem

      Radera
  7. Oj vad fint! Och de söta små små kulorna... <3
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de blev helt perfekta, synd bara att jag inte köpte 2 till...fast det syns nog inte att det är någon gren som är tom, Klem

      Radera
  8. Du måste vara pysseldrottnngen - såå fint :) Jag skulle bli galen efter en kvart hihi
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, ja jo jag fick ha många pauser och kolla tv under tiden, Klem

      Radera
  9. Snacka om terapi men väldans tjusig blev den!
    Kram

    SvaraRadera