L

lördag 7 december 2013

Julfest med Jobbet

I går var det julfest med jobbet. På Slagthuset närmare bestämt och vi var ca 300 personer.  Samling sen runt 19 och både liveband och glögg mötte oss när vi kom.  Innan dess var vi några stycken som samlades för ombytning och piffande hos en kollega. Ja, vi drack lite bubbel under tiden också förstås.
Temat var rött och det var en hel del som anammat det faktiskt. Dock inte jag. Jag passar inte i rött om det inte är en mycket mörk nyans och något sådant plagg har jag inte i min garderob. Så det blev färg/ mönsterchock istället. Som jag kompletterade med svart kavaj och svarta skor. För värsta känslan är att frysa och en klänning med kort ärm kändes lite väl kyligt att ha bara.


Ja, sen var det julbord förstås. Som vanligt, åt jag mig mätt på sill, ägg och ost. Över lag ett klart gott julbord måste jag säga. Snyggt upplagt och välorganiserat med att maten serverades bord för bord. Det krävs nästan när man är så många, eftersom det är ganska irriterande att stå i kö halva kvällen..


Det blev också lite dricka till sång och engagemang av 2-  mannabandet.



Sen utökades bandet med ytterligare 2 pers och vi ägde banne mig dansgolvet där en stund.


Alla bilder är som nog synes, ajfånade. Lite dumt att dra med stora kameran när man vill svänga de lurviga ju!

Sen packade jag  på mig jeans, bytte skor och packade in mig så gott jag kunde, för att ta mig hem i snöstormen. Sven verkade t o m mer ilsk än i förrgår, men det gick bra.

Det blev inte supersent igår, jag var väl himmavid ca 00.30, därför är jag lite putt på att jag mått lite dåligt idag, men bortsett från en tur till Paradiset för att kolla Svens framfart och sätta in Olivträden, har jag tagit det ganska lugnt. Snabbfikat med Lingonbäret och ägnat oanat lång tid till ett litet julrelaterat pyssel som kommer här en annan dag. Nu är det kvällen och jag väntar lite på Downton Abbey. Om allt fungerar som det ska, blir det utflykt i morgon. Mkt Bra! Go´Kväll


14 kommentarer:

  1. Snygging! Blev ju supeläckert med svart till klänningen! Det ser ut som att ni haft en riktigt trevlig kväll:)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det fungerade bättre än väntat, Klem

      Radera
  2. Wow vilka röjarbilder och vad fint det var men kofta på klänningen. Helt klart värt en smula trötthet. :)
    kramar och tack för kaffet idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det är ju kavaj... och det var absolut värt det. fint att se dig igår, Klem

      Radera
  3. Här väntas också på Downton Abbey...veckans höjdpunkt.
    Inget julbord för mig detta året....
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Längtar till julavsnittet, Klem

      Radera
  4. Färgchock tycker jag blev mycket bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju inte sååå farligt, men rätt färgigt för att vara mig, Klem

      Radera
  5. Skitsnygg! Och kul med julfest! Blir inte mycket sånt som egenföretagare.....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och det är väl kanske nackdelen då som egen...Kramar

      Radera
  6. Vad snygg du är!! Ser ut som en lyckad julfest minsann..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, det var lyckat och klänningen var nära att spricka, men det gick, hihi. Klem

      Radera
  7. Så kul det ser ut - och du är jättefin! Åååå vad jag också vill svänga mina lurviga på ett dansgolv :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Snygging där! :-)
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera