L

måndag 30 december 2013

Rapport från Paradiset

OMG vad segt det var att gå upp 06.00 idag. Har alltså jobbat, annars skulle jag aldrig i livet gå upp så tidigt! (du har befunnit dig på arbetsplatsen, så mycket jobbat tycker jag inte det blev)

I går tog jag en tur ut till Paradiset för att kolla läget och ge övervintrarna på verandan en skvätt vatten.


Det ser ju inte så värst pigga ut, men det finns liv...


En knopp som egentligen borde knipas av och så en av Doftpelargonerna, som blommat oavbrutet sen i somras.


Mina tidigaste snödropparna har kikat upp. Som mest sticker de upp ca 5 cm. Känns märkligt..


Och i en annans trädgård blommar julrosorna som om de vore nysatta, men de står där år efter år och lyser upp. 



Dansbanan låg öde och inte en människa syntes till någonstans heller. Jag älskar den krokiga tallen, mitt absoluta favoritträd utanför min egen trädgård.


Ett minne av Svens framfart. En av de mäktiga Kastanjerna uppe på gården. Den är alltså så kraftig att jag inte når om den med mina armar.


Egentligen skulle jag vilja ha snö nu som lyser upp lite, men när jag är i Paradiset, tänker jag förstås på våren. I kväll förbereder jag förrätt och dessert inför morgondagen. Som f ö skall tillbringas "po lannet". Mkt Bra!


8 kommentarer:

  1. Jag har slutat sakna snön nu. När det inte blev vit jul kan det bara vara för min del:) Hoppas du får en fin nyårsafton på landet!
    Gott nytt år!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är sant förstås. Idag skiner solen och jag hoppas du får en fn kväll du med, Kram

      Radera
  2. Gisses vilka fina julrosor du har!! På mitt stånd finns 1 enda knopp :)
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså de är jättefina, men inte mina. Tänkt plantera, men jag är ju där så lite på vintern att det knappt känns lönt. Bättre då att njuta av andras, Kram och tänk så efterlängtad den enda knoppen är när den väl slår ut

      Radera
  3. Å ditt fina Paradis jag minns precis hur det såg ut när jag var där.
    Kramar å Gott Nytt <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var fina dagar där i somras. Not so much nu, men det lär ju komma en ny vår vad det lider, Kramar

      Radera
  4. Ja när det ändå inte är snö kan det ju liksom bara bli vår istället.
    Gott 2014!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite så känner jag också. Stora Kramar och detsamma önskar jag dig.

      Radera