L

torsdag 23 januari 2014

8 snabba från Buren

Nappar på Lingons utmaning och visar 8 snabba från Buren. Tycker det varit en del helhetsbilder på sistone här, så det blir detaljer och om intresse finns, kan jag visa föremålen i sin helhet i morgon.

Detta är min kökslampa. Den är gammal, loppisköpt och i grönt glas. Insidan är vit. Min absoluta favoritlampa av de jag har i Buren.


I köket står också en del ljusstakar och krukor från Cult Design. Denna är jag särskilt förtjust i med sina tredimensionella blommor. Man skymtar också mina blågrå nya mattallrikar som jag är barnsligt förtjust över. Dels för att de är shopsade för presentkort och dels för att jag helt uppenbart har en svår ”hang up” på blågrått.


I hallen står Nordic Light. Tror jag sagt något om att jag haft den ett par år utan att veta vart den passade, men nu är den alltså självklar i hallen.


Vidare in i vardagsrummet, står 2 av 3 praktfulla vita Orkidéer jag ersatt julblommorna med.


Där står också just nu också ett ljus i underbart glas. Tyvärr doftlöst, men ändå tjusigt.


Bollslingan på skåpet, som ger spindelvävslika skuggor i kvällsmörkret..


I sovrummet har jag en torkad Hortensia under en kupa. Den har fått en ljuvlig blågrå färg och jag hanterar den mycket varsamt när jag måste flytta den. Har faktiskt haft den i 3 år nu. Jag har torkat nya varje år, men ingen får så fin färg som denna..


Badrummet har ett litet fönster med en djup fönsterkarm och förutom några växter, står en Buddha där. (fast ska man vara petnoga, är det inte Buddha. Dessutom sitter han ned) Inköpt i Laos och högt älskad.


 8 snabba, knipsade på 5 minuter ungefär.

Eftersom många, inklusive mig själv, tycker att det är lite småtråkigt nu, tänker jag framöver försöka avsluta varje inlägg  med något jag är glad över.
Det vore roligt om fler hakar på, men man gör som man vill såklart.

IDAG ÄR JAG GLAD FÖR: Att jag fixat en formel i excel, p g a väldigt usel på det i vanliga fall…


Go´Kväll

12 kommentarer:

  1. Fina detaljbilder, speciellt fjärilen:) Och bra att du fick till den där formeln! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja jag kände mig som värsta mattegeniet, fast det var en väldigt simpel en, Kram

      Radera
  2. Underbara bilder! Excel är för tusan rymdforskning för mig!
    Jag ska försöka haka på och lämna något positivt spå efter mig:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det lite joxigt, så jag var hemskt nöjd, hahha Kram

      Radera
  3. Underbara bilder och jag hoppar på Idag är jag glad för. :)
    Massa kramar och den dära hortensian...så otroligt fin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja den fick en ovanligt fin färg när den torkade, Kramar

      Radera
  4. Fantastiska bilder som alltid och det där blågrå är fantastiskt vackert, från det åskmolnsgrå till ljusaste av nyanserna.
    Bra idé med med att lämna någonting positivt efter sig. Jag gör det helt enkelt hos dig. Ny tjänst och jag är glad.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja grått är fint och inte alls tråkigt, det gäller som du säger att hitta rätt nyanser, Kramar

      Radera
  5. Kul att få se dina bilder! Jag har varit så negativ det senaste att jag tror jag adopterar att jag måste skriva om åtminstone en positiv sak i varje inlägg. Det måste bli bra..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker att det måste alltid finnas något att vara glad över, ytligt som djupt.. Kramar

      Radera
  6. Alltså...
    Kikar bara in å säger hej hej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid lika trevlig, hej hej tebacks! Kram

      Radera