L

torsdag 2 januari 2014

Årskrönika- Q1

Förra veckan gick jag igenom året som gått och det var ju värst vad det inte går att sammanfatta i ett inlägg, så jag gör som på jobbet, delar in det i kvartal. Säger det redan nu, så behöver man inte titta in på några dagar om det blir tjatigt...

Upptäckte också någon slags kontinuitet i aktiviteterna, därför blir det 4 kategorier/ månad.

Månadens blomma, som i Januari var rosa Hyacint och rosa Amaryllis. Månadens händelse var att se Tutankamons Grav, eller ja utställningen i alla fall. Månadens pyssel var inte särskilt avancerat, men jag fick tejpa upp 12 fina bilder i hallen. Månadens utomhus blev den fina vinterdagen i Torup. kallt var det, men solen strålade och hjortarna var på någorlunda fotoavstånd.

JANUARI


I Feburari köpte jag de första Ranunklerna och största händelsen var att fira Pa´s 80- års dag i Gdynia. Pysslet blev att klä om stolar till matbordet och finaste utomhusdagen var en morgon då det för ovanlighetens skull var rimfrost här i Metropolen.

FEBRUARI


Mars bjöd äntligen på vårkänslor och jag drev diverse olika kvistar, där äppleblommorna var absolut finast. Händelsen var att lille C döptes. Jag pysslade på rätt bra årets tredje månad. En massa minimuffins till dopet, Kusudamablommor och så tejpade jag ägg till Påsk. Utomhusbilden är från en alldeles strålande dag ute på ön.

MARS



2014 års första arbetsdag inleddes med fakturering. Det tar numera runt en vecka om vi har tur, men dagen gick fort i alla fall. go´Kväll

12 kommentarer:

  1. Kul att se - du tar så himla bra bilder.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var faktiskt roligt att göra om än lite jobb. Kram

      Radera
  2. Det blir verkligen inte tjatigt. Jag älskar dina bilder, och hur kommer du ihåg allt?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså Jag kommer inte ihåg hälften nästan, men jag fick gå tillbaka och kolla vad jag haft för mig, Klem och Tack!

      Radera
  3. Precis! Du tar så fantastiskt fina bilder och sätter i hop dom så underbart.
    kramar

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Är mäkta impad över dina tejpade ägg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja äggen hade jag nästan glömt bort tills jag kollade bakåt i bloggen, Kram

      Radera
  5. Himla roligt med årskrönikorna ni gör:) Retar mig att jag aldrig gick och såg Tutankamon.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, man glömmer ju lätt och det var kul att gå tillbaka. Utställningen var en miss men kanske att den kommer igen, man vet ju aldrig... Klem

      Radera
  6. Som alltid blir jag både inspirerad och imponerad av dina bilder. Här har jag försökt lära mig något nytt datasystem idag. Minhjärna är inte gjord för sånt. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Nya datorsystem får en att känna sig lastgammal och inkompetent tills man äntligen fattar. Så är det för mig i alla fall, kämpa på ;) Kramar

      Radera