L

fredag 3 januari 2014

Årskrönika- Q2

Blomman för April måste ju vara Blåsippan. Händelsen med stort H var träffen i Sthlm och pysslet var mera av bak- karraktär, då Ma fyllde 75 och jag gjorde tårtan. Utebilden med flaggan får symbolisera att jag även flyttade ut i Paradiset till Valborg.

APRIL



I Maj började Ormbunkarnas stora blad rulla upp och veckla ut sig. Alltid lika facinerande. Så var jag även och såg Tattoo för första gången på Malmö Arena. Pysslet föregicks mest i trädgården och att få styr på den, men jag hade omröstning och tejpade hyllorna i köket. Utomhusbilden är av den fjärilspimpade statyn på Stortorget och får symbolisera att ESC gick av stapeln i Metropolen.

MAJ


I Juni slog Tremastarblommorna ut sina första och de blommade sen in i Augusti. Bästa händelsen var den roadtrip jag och Fiona gjorde och som fick oss att se otippade pärlor p g a förvirrad Mr GPS. Pysslet denna månad var att få ihop rosenbågen vid grinden så att den någorlunda såg ut som bilden i mitt huvud. Utomhusbilden måste ju bli från Midsommarafton.

JUNI


Nu är det Fredag och lite långledigt igen. Konstigt, men jag klagar inte. Go´Kväll

14 kommentarer:

  1. Tittar på bilden från Stockholm och drömmer mig tillbaka! Vad kul med våra träffar :)
    Kramis C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en blid framkallar alla fina minnen från den helgen ju, Kram

      Radera
  2. Härligt, härligt härligt! Är bloggen bra självterapi eller? :) Vilket fantastiskt år du har haft och jag minns vissa av dina bilder speciellt. Den med ormbunkarna och midsommarbilderna och vilken tååååårta.
    Kramar och trevlig kväll fina du <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har övervägande varit ett bra år men i ärlighetens namn var tårtan mer snygg än god ;) Kram

      Radera
  3. Mysiga bilder och ett härligt upplägg på din årskrönika!
    Kramar och ha en bra fredagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack det samma, Kram

      Radera
  4. Åh den där tårtan! Och tattoon kommer jag ihåg att du skrev om! Har för mig att jag berättade en liten pinsam anekdot kring just en sån tillställning på tv;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, ja jag kommer väl ihåg din lilla "miss" där på TV...fniss ;) Klem

      Radera
  5. Fantastiska bilder som alltid!
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, hoppas allt är bra med dig, Kramar

      Radera
  6. Jag tror baske mig att jag snor ditt koncept med kvartalen även om mina bilder aldrig kommer i närheten av dina. Ormbunksbilden äger!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen gör det! Vore jättekul ju, Kram

      Radera
  7. Mer rodtrippar!:))
    Kram

    SvaraRadera