L

lördag 4 januari 2014

Årskrönika- Q3

Juli bjöd på strålande väder och min lycka var stor när Peace-rosen jag köpte fann sig till rätta och bjöd på handflatsstora blommor. Händelsen denna månad var såklart sommarfesten och pysslet hänger ju ihop med den också. Utomhusbilden är från Sibbarp, där jag denna sommar badade mer än på länge.

JULI


I Augusti for jag till småland och blomman är vädd med tillhörnade Citronfjäril. Jag och Mr T var i Göteborg och såg The Wall för andra gången. Pysslet var att få upp korkar på skumpaflaskor. Mer än en gång fick jag se mig besegrad och be om hjälp. Utomhusbilden är från Ribban Beachrestaurang, där jag var ett par gånger. Just den kvällen var det magiskt ljus och nästan vindstilla. Dessutom spelade Richard Lindgren. Mkt Bra!

AUGUSTI


I September blommade änterligen Höstsilveraxen med 30 cm långa smultrondoftande kolvar. Så värd att vänta på. Jag åkte också som sista sommarutflykt till Öland där jag hade helt underbara dagar med Moster och Morbror. Så flyttade jag hem och upptäckte att jag hade "pyssel" med att få den i ordning så det räckte mer än en månad. Utomhusbilden är från Lingon- landet och jag tycker den väldigt påtagligt visar att sommaren är slut.

SEPTEMBER


Idag, Lördag har jag varit nere vid havet igen. Precis som igår, men idag till Ön och med Mr T. Nu ska vi laga Anka är det tänkt.Mkt Bra! Go´Kväll

17 kommentarer:

  1. Sommaren är verkligen bäst! Jag älskar dina barfotabilder i gräset och sanden :-) Det är ju så livet ska levas... inte i vinterkängor...
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis1 När jag såg dem själv, tänkte jag just det att gå barfota är ju det bästa, Kramar

      Radera
  2. Och jag ler och minns champagnekollaget. :) Hur svårt kan det va liksom?? Sommarfesten hos dig var absoluta höjdpunkten för mig. Så mycket sommar och fint.
    Massa kram!
    ( och jag har fortfarande inte fått någon bilaga. )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kunde ju uppenbarligen vara väldigt svårt, men jag ska öva mer ;) Kram

      Radera
  3. Så fina bilder och jag håller med både Helena och Linda! Sommarfesten var en höjdare och att sitta i gräset i Paradiset och glömma allt annat för en stund var en lisa för själen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en speciell dag och jag hoppas på repris i sommar, då Paradiset fyller 10 år! Kram

      Radera
  4. Lol! Vi får gå en kurs i flasköppning, även med sabrering!:) Ribbans beachrestaurang vill jag gärna till i sommar.
    Anka låter som en perfekt lördagsmiddag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl en bra plan, fniss.... Ribban ska vi gå till och Ankan blev galet god faktiskt! Kram och fin arbetssöndag

      Radera
  5. Vilken fantastisk sommarfest ni hade.
    Kan bara meddela snyggdonnan ovanför att sabrering har den här damen ägnat sig åt. För så många år sedan så det är nog en evighet sedan.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, men då kanske vi ska åka på kurs hos dig då? ;) Kramar

      Radera
  6. åh ja sommarfesten. Åh Oh Ah den drömmer jag mig tillbaka till just nu när hösten är som gråast...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är allt härlig att se tillbaka på. tänker ofta på dig när jag är på Ön, utveckligen går i rasande fart där nu. Kramar och hoppas allt är bra med dig

      Radera
  7. Ja du, den sommarfesten kommer inte att glömmas. Jag är fortfarande tacksam för att jag fick komma.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är tacksam för att du verkligen kom!! Det är ju en bit att åka ändå, Kramar

      Radera
  8. Återigen fantastiska bilder! Lär väl köpa mig en kamera! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det är ju bara för roligt och jag har ingen särskilt dyr eller avancerad kamera alls, Kramar och fortsatt fin söndag

      Radera
  9. Håller med många här -sommarfesten....den kommer jag aldrig glömma. Så fantastiskt mysigt och roligt att få träffa alla tjejer. <3
    Flaskan har jag kvar och använder dagligen på jobbet. :-)
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera