L

söndag 5 januari 2014

Årskrönika- Q4

I oktober var det fortfarande ljuvligt väder emellanåt. T ex när jag fotade Jätteverbenan i Kungsparken och händelsen, som faktiskt var otippat rolig, var nyinvigningen av ett köpcenter i Metropolen. Det var beachvolleyboll och solstolar stod ute. T-shirt väder alltså, vilket var konstigt, men skönt.
Pysslet var att få ihop vagnen till mina bakgrejor, men faktiskt gjorde jag inte det själv. Utomhusbilden är från Kalkbrottet på Limhamn, där vi gick ned ännu en av dessa fina dagar.

OKTOBER


Tidigt i Noveber köptes årets första Amaryllis. Glad- randig var den och jag gillade faktiskt. Händelse nr 1 var att jag och Fiona drog till Oslo en långweekend för att hälsa på Tigern. Händelse nr 2 var att MFF tog SM- Guld. Lyckan var total! Jag började julpyssla lite genom att göra julkort och en stjärna.
Utomhusbilden är från Oslo Operahus där vi lekte en bra stund med våra skuggbilder.

NOVEMBER


Så var det plötsligt December och blomman denna månad måste vara Amaryllisarna. Igen. Händelsen var att det äntligen officiellt var ok att jula till det och såklart med Juleafton som höjdpunkten. Fast frågan är om adventstiden inte är ännu bättre? Allt pyssel var såklart julrelaterat och p ga milt väder, får isbyn på Torget i Metropolen bli utomhusbilden för månaden så att det blir lite julstämning.

DECEMBER




Jaha. Det var 2013 det. Eller, det var det ju inte alls, men lite av det i alla fall. Jag vill också tacka för era fina kommentarer, man blir ju helt rörd! Idag har jag och hela familjen varit hos Ma och Pa på Ön för god mat och umgänge, Mkt Bra! Go´Kväll

9 kommentarer:

  1. Det har verkligen varit jättekul att få följa med dig i reprisen av 2013. Vilket år, och vilka bilder!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var jätteroligt att göra den, Kram

      Radera
  2. Tack för din årskrönika! Jag säger som Hilde, vilket år och vilka bilder!
    Kramar och ha en fin söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack det samma, Kramar

      Radera
  3. Vilken härlig årskrönika du gjort! Tack det var kul att titta bakåt
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja det var ju det. Ett fint år var det, Kramar

      Radera
  4. Det var ett rackarns år att gå fort! Bilden med igloon är helt underbar! Man får ju lite vinterkänsla faktist! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gick undan och snöbyn i stan är fin, men tror den är borta nu vilken dag som helst tyvärr.. Kram

      Radera
  5. Norge! Så mysigt vi hade:) Och kalkbrottet har jag siktat in mig på till våren!
    Kram

    SvaraRadera