L

onsdag 15 januari 2014

Bästa dagen på länge..

..kunde mycket väl varit igår, eftersom jag för första gången sen jag flyttade hem från Paradiset, skulle sova i en riktig säng i Buren och inte i en ihopfällbar extrasäng. Mkt Bra!

Dagen började dock med att jag försov mig. Igen. Denna gång  ”bara” 1,5 timme. Full kaos när jag kom till jobbet och när klockan var lunch, hade jag inte ens ätit frulle.

Sen  hämtades nämnda säng med hjälp av skåpbil och chaufför. Det gick väl förhållandevis smidigt ändå om man inte räknar lååång väntetid p g a knappt ingen personal i butiken.

Väl hemma skulle jag sätta på benen. Det gick på ett kick, men bara med 3 av dem. 



Det fjärde var omöjligt att få fast och jag fick till slut ge upp och inse att det var något strul med sängen och inte med min skruvningsförmåga.


Den uppmärksamme ser att sängen står direkt på golvet. Det är för att en gänga i sängramen saknas och därmed gick inte fjärde benet att skruva fast.


Dessutom har jag mätt fel, så jag måste även byta själva sängen till en smalare. I alla fall om jag vill kunna komma in i garderoben, alternativt kunna öppna pysselskåpet. Och det vill jag ju.

Långt telefonsamtal med sängaffären följde. Vilket resulterade i att den såklart ska bytas, men det var ok att jag sov i den i alla fall, därför har jag ”bäddat”.

Ja, sen ringde det på dörren och jag trodde i min enfald att det var Pa som kommit på någon smart lösning. Det var det inte, det var Jehovas. Inte vad jag hade behov av just då precis..Sen ringde Sydsvenskan också för att Pracka på mig en prenumeration jag inte vill ha, men deras nummer har jag lärt mig, så jag svarade inte. Tja, det är väl bara att skratta åt eländet och konstatera att inget liksom inte bara kan vara lätt..


Idag är det Tulipanens dag och det har jag givetvis tagit åt mig. Vita blev det. Inte på något vis otippat, vitt är min favoritfärg när det gäller blommor..


I kväll nu tittar jag på handbollen. Heja Sverige! Go´Kväll

16 kommentarer:

  1. Vilken dag!!! Det var inte mycket som gick din väg... Skönt att du fick byta säng i alla fall och att du fick njuta av vackra vita tulpaner :-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt otroligt, men just idag, torsdag har jag fått hem en ny säng. Där alla 4 ben går att skruva fast, hahha Kram

      Radera
  2. Vilken tur att det är tulipanernas dag idag, så lite vita skönheter muntra upp.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. MEn visst! Och nu när det ska bli busväder här, ska jag bara sitta och titta på dem hela tiden. Och lite på handboll, Kramar

      Radera
  3. Men herregud vilken dag. Det bästa är att den kan bara bli bättre i morgon eller hur. Hoppas du får en mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja nu är det toppen. En hel säng står nu nybäddad och väntar på mig, Kram

      Radera
  4. Jäkla otur du har! Och heja Sverige! Spänningen är ooooliiiiidlig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite tråkigt, en säng tar man liskom inte bara under armen och åker och byter sådär bara, men nu är en hel på plats! Och herrarna skötte sig ju alldeles utmärkt, Kram

      Radera
  5. Oj, vilken pärs! Förstår mer än väl du försov dig idag.. Tulpaner älskas!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skumt 2 dagar på raken bara och Tulpaner är härliga, helst när man tar i dem och det krasar så gnissligt liksom, Kram

      Radera
  6. Osis du hade :-( Min absoluta favoritblomma men missade helt detta! får köpa mig en bunt någon annan dag :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska och nu finns de ju ett tag också, har du favoritfärg undrar jag lite... Kramar

      Radera
  7. Jag hoppas att du hoppade i säng direkt efter Jehovas:)
    Kram och önskar dig en bättre dag idag fast att det snöar på tvären!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan i alla fall, men somnade inte. Fick ett nytt litet projekt i skallen jag inte kunde sluta tänka på... Kram och jag håller dig personligen ansvarig för all snö som fortsättningsvis kommer ;) Fniss... KRam

      Radera
  8. Så himla typiskt - hoppas att det i alla fall går någorlunda smidigt att byta sängen. Vet du - jag tycker att Fiona kan få behålla all snö ;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Men oj vilken pers. Inte nog med att du inet sovit i en ordentlig säng på så länge och sedan händer detta. Mardröm enligt mig som är sjukt beroende av bra sömn. Den är visserligen verkligen sisådär just nu vilket ibland gör mig en aning grinig. :p Men men vad är en bal på slottet.... tack igen för paketet. Kramis

    SvaraRadera