L

måndag 6 januari 2014

Familjen sportintresserade

I går var det så middag med familjen hos Ma och Pa. Jag promenerade  ned och passade på att hälsa på Familjen Svan, som håller till i inloppet. 2 vuxna och 2 barn, men att få med alla på samma bild gick inte alls.


Ma hade köpt världens finaste krukros, som såg ut att vara i marsipan nästan..


och så fick jag klämma lite på M och C. De är så otroligt roliga och gulliga mot varandra.



Ma hade gjort lax på saltbädd och världens godaste sås. Ingen mat är väl bättre än mammas?


Nu sammanföll detta med hockeyfinalen i JVM, där Sverige dessvärre blev besegrade av Finland i en oerhört spännande match och såklart ville vi inte missa den!


Ja, lille C var väl måttligt intresserad förstås. Han spanade in julkulorna istället och man ser så tydligt på honom att han vet att han inte får röra dem, men kan liksom bara inte hålla sig!


Lilla M är helt fixerad vid skor och hade mycket roligt hon också


I första halvlek drack vi kaffe och passade på att sjunga för brorsan som fyllde år på nyårsafton.. Ma tar det här med "7 sorters kakor" på högsta allvar...


Så fast det blev förlust i hockeyn, var det såklart en fin eftermiddag och kväll. Idag har jag kramat det sista ur helgen och det ska faktiskt bli helt ok att jobba i morgon. (Nu förstår jag ingenting här?)  Go´Kväll

8 kommentarer:

  1. Hihi vad många ni är och vilka små sötnosar. Jag vill ju bara gulla med dom genom datorskärmen. :) Mammas mat är bäst så sant och jag har precis lagat en jansson i efterskott.
    Kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är för roliga de där två nu, Kramar

      Radera
  2. Tycker också att det är helt okej att jobba! Ska bli skönt med vanliga veckor! Fint fikabord och ursöta ungar! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite rutin skadar nog inte, särskilt inte efter ett sån´t fikabord, hahha. Kram

      Radera
  3. Ja det ska bli helr ok att jobba i morgon så att det blir någon ordning här ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahhha, ja fram för lite ordning på torpet! :) Kram

      Radera
  4. Vi lever men hinner knappt läsa och kommentera. Hoppas allt är bra! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag gott. Glad och impad över att du hinner kika in. STora Kramar

      Radera