L

tisdag 21 januari 2014

Grått och Kallt

Brrr…fryser ni? Jag gör. Nu har vi ju som mest (minst?) fjuttiga -4 men kyleffekten är  -10 eftersom det fortfarande blåser rejält.  Eller ”vid kusten frisk vind”, som de säger på radion.
Någon snö finns inte i varken Metropolen eller Byn och himmeln har en bedrövlig kommunalgrå färg hela dagarna.


Så alla ni som gillar Skåne och ibland kanske är lite avis på oss som bor här;  Ni är hjärtligt välkomna hit för att känna på den Skånska råa kylan som går genom märg och ben.

Efter det är ni nog rätt nöjda med att ni bor där ni gör.

På jobbet har jag i alla fall Björn som håller mig varm och det är en himla tur.  Aj lav Björn!! Jag är ju fryslort i normala fall och nu har vi något fel på ventilationen, så alla går omkring och småhuttrar där.


 Alltså lämnar jag ogärna mitt rum och om någon skulle be om att få låna Björn, ger jag dem bara ”blicken”, vilket gör att de pinnar förbi utan vidare diskussioner. Mkt Bra! (du tycker inte det är väldigt egoistiskt?)

I Buren är det inte heller roligt när det blåser från ”fel” håll då jag bor ju högst upp på en hörna. (lite mycket gnäll nu va´) Det första jag gör när jag kommer hem, är att ta på raggsockar och tända en massa ljus. T ex de där ljuskopparna jag beställde, som nu kommit och som t o m är ännu finare i verkligheten än på bild. Mkt nöjd med dem!


 Förresten kom tidningsstället också. Det blev riktigt bra. (ska bli intressant hur lång tid det dröjer innan det är smockfullt med tidningar igen)


Nu väntar jag bara på fönsterlampan, men det lär dröja ett tag till. Restnoterat= tråkigt.

Det blev en extra lång arbetsdag idag, men nu är jag himmavid och tittar på Handboll. Bara en sån´sak! Go´Kväll och Kram till alla, eftersom det är kramdag idag!

12 kommentarer:

  1. Det är vidrigt kallt här med fast det bara är 4 minus. Äcklig kyla som går igenom märg och ben. Och vi får väl hoppas att handbollsgossarna rycker upp sig efter halvlek, ser lite mörkt ut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså vad hände igår??!! De spelade ju skitdåligt. Visst, polen hade bra målis, men det var USELT spel, blir sur bara jag tänker på det! ;) Kram

      Radera
  2. Så snyggt tidningsstället är. :) Vill ha och skånsk kyla kan jag vara utan för igår blev jag helt genomfrusen och fick gå och lägga mig under täcket och kura. Huuuu. Klart vi ska gnälla lite, lite.
    kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja det är synd om oss som "tvingas" bo här...urk. Stället är jag sjukt nöjd med, Kram

      Radera
  3. Hmm, grått var det ja. Lite snö till fröken kanske hade passat. Så det blev lite ljust?;) Hoppades så innerligt att det skulle ligga drivor med snö när jag vaknade idag, men icke:(
    Himla snygga ljusgrejorna är och tindingstället med!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. men okej då. För ljusets skull då.... Mkt nöjd ja, med mina inköp, Kram

      Radera
  4. Gråkalltfrystrött osv - jag vill ta ett jätteskutt till slutet av mars!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en oerhört bra idé, hur gör man?? Kram

      Radera
  5. Oj vilket snygg tidningsställ. Var har du köpte det? Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag är mer än nöjd. Hittade det på Ellos efter tips i bilaga. Älskar inredningsbilagorna. Kramisar

      Radera
  6. Jag är bra sugen på att gnälla jag med. Här har det varit snålblåst hur länge som helst, och plusgraderna lyser med sin frånvaro.
    Mer vår åt folket önskar jag även om det bara är januari.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosen har ju ett bra förslag, frågan är bara hur man gör? Tycker f ö det är helt legitimt att gnälla, ibland gnäller jag lite på skoj för att jag tycker det kan vara roligt att reta upp mig på oväsentligheter... Typ i kön på IKEA kan man höra mig säga: men alltså. Hur kan de köpa det där?? Ser ju inte klokt ut, folk har verkligen ingen smak... med glimten i ögat då förstås. Kram

      Radera