L

söndag 26 januari 2014

Ibland blir det inte som man tänkt sig...

..det kan bli mycket bättre! 
I fredags, fick vi besked om att ytterligare en är långtidssjukskriven, vilket innebär mer jobb för en del av oss andra. Mig t ex och jag fick en klump i magen direkt, eftersom jag kan räkna med att få tillbaka Danskarna.  Sån´t blir man ju inte så glad över... MEN. När dagen sen är slut och jag har lite småärenden i Metropolen, hände det sig att jag blev med tokfyndad dunjacka. Jag ska visa den bättre sen. Mkt Bra!


Som om det inte var nog, hamnade jag på AW med Fiona
Cavabaren var stället och vid köp av dryck, ingick småtapas i priset.
Det var alltså fler än bara vi två, så mycket hällde vi inte i oss.


Sen for de iväg vidare på sitt håll och jag på mitt. Lite smålurig men vad gjorde det? Glömde dock 2 rätt viktiga ärende p g a klockan blev för mycket och okoncentrerad, men det löste sig på lördagen.
Så i fredags  var jag GLAD FÖR: ny jacka och perfekt avslutning på arbetsveckan!


Lördagen började också bra med lunch på Ön efter uträttade ärende i Metropoen. Brorsdotter L var där också och vi tog en promenad i det hiskeliga vädret, men de bilderna kommer en annan dag.

På kvällen for jag till väninna M för mat och sen bio. Förrätten blev Moule Mariniere.. så himlans gott det är. Fast det förutsätter såklart att man gillar musslor...


Sen en alltiett-gratäng på Lammfärs. Hur gott som helst och det är ju lyx när någon annan lagar mat, fast jag normalt sett tycker det är roligt.


På bion var det emellertid något som gick väldigt fel., Filmen blev helt enkelt inställd!! Har aldrig varit med om det förut. Vi stod handfallna med godis, cola, popcorn och annat i famnen, men beslöt att det var lika bra att gå hem till M igen och så blev lördagen ändå bra. Inte som jag tänkt, men bra och jag var också GLAD FÖR: att ha träffat brorsdotter L.


Med start nu i eftermiddags, började det snöa på tvären här. Och vi har ju ett par minus nu, som f ö känns som minst -15, så det lägger sig lite. Totalt onödigt. Men
nu är jag GLAD FÖR: att Frankrike verkar spöa skiten ur Danmark i Handbollsfinalen. Go´Kväll





12 kommentarer:

  1. Ja blir några danskar jobbiga kan du ju alltid fråga hur det gick i EM-finalen i handboll ;)

    SvaraRadera
  2. Men vilken tur att det blev bra trots att en del inte blev som planerad. Snö är minsann ett onödigt ont nu tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ingen idé att sura ju, helt omöjligt att påverka och då får man göra det bästa av situationen, Kram

      Radera
  3. Många plus och några minus men den dära maten ser ju helt underbar ut. Jag älskar ostfyllda paprikor, måste köpa hem det genast. :)
    kramar och vi hörs i luren snart
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. All mat var jättegod. Stort plus för denna helgen ! Kramar

      Radera
  4. Den där maten gick inte av för hackor! Jag höll på danskarna faktist, tycker fransoserna har vunnit nog;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de har väl det. Bara jag som är kinkig med danskar p g a jobbet, men annars var det väl ok, Kram

      Radera
  5. Tur att lite bra saker vägde upp det som kanske inte kändes så bra med jobbet...fina bilder och det ser verkligen gott ut! :-) Ha d bäst!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tur att helgerna är bra, det säger jag bara... Kramar tebacks

      Radera
  6. Alltså! Den jackan, helt underbar! Och så himla bra att du kom till AW:n!:)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev ju bara så bra det kan bli alltihop! Kram

      Radera