L

tisdag 14 januari 2014

Klar?

Den stora utrensningen jag började med i samband med att jag flyttade tillbaka till Buren efter sommaren, är nu på sluttampen.
Jag har t o m snart gått igenom alla jultidningar och bilagor jag sparat genom åren och endast behållit de recept- och inspirationsbilder jag verkligen kommer att testa. (jag är så otroligt nöjd över detta!!) Det sved rejält att gå med dem till pappersåtervinningen, men det lär ju komma fler jular och därmed fler bilagor och tidningar tänker jag…

Belöningen för detta är följande, som jag väntar på med spänning. (så tramsigt bara att du känner du måste ha belöning för att ha städat undan lite…)

Särskilt lampan är otippad, då jag förknippar fönsterlampor med fula spetsgardiner och människor som kanske är snäppet äldre än jag (säg som det är, det har blinkat pensionärsvarning för dig) Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig och det har jag tydligen gjort nu. Det var som vanligt tungt att ta ned adventsstjärnorna och jag beslöt mig för att göra något åt det i år.

Ljuslyktorna är givetvis totalt onödiga, men det kan inte hjälpas. Jag har inga grå och det är snyggt med grått! (jag tycker det ska bli intressant hur länge du har tidningsstället innan det blir överfullt!!)

Så. När de sakerna kommit, liksom klar. Känns ju konstigt förstås, men också skönt. För det kommer ju ett IOOOESSS snart och DET ser jag verkligen fram emot!!  


Är man väldigt intresserad, hittade jag en livsnödvändig länk HÄR.

(det ska även bli intressant att se hur länge det håller, innan du hittar något nytt litet projekt att ta tag i) Sen är ju frågan om man någonsin blir klar… Förr när jag känt så, har jag flyttat, men det är lättare sagt än gjort nuförtiden och Buren är trots allt helt ok. Go´Kväll

4 kommentarer:

  1. Alltså belöningar är skitbra! Klart du ska ha ljuslyktor. :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hämtat dem nu, de är verkligen fina! Kram

      Radera
  2. Klar blir jag nog aldrig, ett evighetsprojekt på någotvis som samtidigt är kul (om det går som man vill, förstås).
    Tror att fönsterlampan kommer att bli jättefin. Skönt att ha något som lyser upp nu när vi inte fick någon SNÖ!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, och det var en klassisk felskrivnig. I gårkväll kom jag på ett litet projekt som fyllde mitt lilla huvud så att jag itne somnade... sjukt! Kram

      Radera