L

måndag 27 januari 2014

Lördagseftermiddag med L & en Säl!

Brorsdotter L är hemma från Kanada och i Lördags mötte jag henne på Ön, där vi gick en lång tur i det ganska obehagliga vädret. Inget kunde dock stoppa mig., för jag hade både strumpbyxor under jeansen och min nya vinterisoleirng  på mig, dunjackan jag fick köpt till ett mycket bra pris i fredags. Ä.L.S.K.A.R den! Pälsen åker nog av snart dock. Bra att kunna skifta....


Vi utgick från Ma och Pa och gick mot Gröna Räcket.


Här brukar vara mycket änder, men det är nästan igenfruset och bara en enda Svan syntes till.


En liten bit längre ut här såg vi en Säl! Det var helt fantastiskt och lite konstigt, för de brukar inte komma till inloppet på det viset. Vi kunde nästan inte komma över det någon av oss! Tyvärr för långt ut för att kunna fota den, me vi såg ögon och nos klart och tydligt innan den dök och försvann.


Kylan bet i näsan inget snack om saken, men det var inte så blåsigt som jag först trodde.


Nästan framme vid Gröna Räcket, hittade vi alla fåglarna. Änderna, Ålakråkor, Sothönor och andra vi inte kunde namnen på.


Missen och Svanen såg vi precis i början av turen, då vi fortfarande var på Ön.



Sen fotade vi oss själva också. Bara för att det är roligt och för att L är så himla vacker. Inifrån och ut! Hon kan dock inte klä sig för vädret, så jag tryckte på henne min mössa och Ma lånade henne en kofta...



Sa jag att jag är nöjd med jackan? fniss....



Behöver jag säga att det var skönt att komma inomhus sen? Vi var nog ute nästan 1,5 timme, men det var härligt! Inte fullt så härligt är att vi har fullt med snö här nu...det var ju sådags liksom...fast det är ljust och fint. Det får jag då vara GLAD FÖR. Go´Kväll


6 kommentarer:

  1. Fina bilder, snygg jacka! Här är det så jevlans mycket snö nu så det räcker och blir över! Har snöat precis hela dagen.....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var samma här igår, men nu är det ok. Blir lite torrare luft och det är alltid skönt, Kram

      Radera
  2. Vilken uppfriskande tur! Häftigt med sälen och L är jättesöt i din "mysse":)
    Lite snöänglar nu skulle sitta fint;)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppfriskande är ordet! Men be my guest, kan alltså förvänta mig snöängleblider hos dig inom kort? Kram

      Radera
  3. Underbara bilder på fina tjejer. Jag säger som Linda, det räcker med snö nu.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och jag håller med såklart, nog med snö nu! Kram

      Radera