L

måndag 13 januari 2014

Matlagningshelg

Sicket eländigt väder det varit denna helgen ändå, trots sol idag (Söndag). Det har bannemig inte varit en lek att gå ut och gå, fast vi inte fått någon snö. Blåsigt och en råhet i luften som går genom märg och ben.. På ett sätt hade det väl varit fint med lite snö. För Ljusets och luftens skull, men en del av mig tänker att kom den inte till jul, kan det lika gärna vara...


Ja,ja. I lördags kom i alla fall Lingon och hade lite vår med sig. vi åt Pulled Pork, glass och härligt pastelliga minimarshmallows. En rest av julgodisbaket och som är snyggare än goda naturella, dvs utan choklelá..Bättre då med en 88:an 


Idag kom Ma och Pa på middag och de fick Jordärtskocksoppa.
Fy 17 vad gott det är!! Denna gång toppade jag med Bacon, eftersom allt blir godare med Bacon och Basilikaolja.


Lite goda ostar, Baguette och Knäcke gjorde middagen komplett.


De något små, men fina soppskålarna har jag köpt för en krona styck på en loppis för många år sedan. En riktigt bra en, som tyvärr inte finns länge.


Nu är det sen en kvart tillbaka Måndag och jag borde som vanligt, gått och lagt mig för länge sedan. Go´Morr´n?!

8 kommentarer:

  1. Kanske kan du omvända mig när det gäller matlagning? Soppan ser ljuvelig ut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är superdupergod och väldigt lätt att göra. Vill du testa, kolla "recept" i molnet, den ligger där. Kram

      Radera
  2. Blev ju en mysig helg ändå, trots vädret! Vi åt nästan identisk middag i lördags här, som du o dina föräldrar åt. Visst är det gott!! Finns många roliga, enkla rätter att göra, om man nu är på det humöret. Här på östkusten -9 o vitt på marken. Kom lagom tills alla julpryttlar plockats undan..
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och soppa en kall ruggig dag är ju det bästa. Idag fick vi snö, typiskt, den kunde ju varit här i julas, Kram

      Radera
  3. Jag är värdelös på matlagning så jag dreglar alltid när jag läser om mat. Men nu har ni fått snö, eller?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland tycker jag är det är skittråkigt att laga, men kommer det någon är det jätteroligt. Ja, snön kom och lade sig ganska tjockt. Nu regnar den bort, typiskt skånevinter alltså... Kram

      Radera
  4. Mums, så mycket gott du har lagat i helgen! Det ser fantastiskt gott ut med soppmiddag och ostar. Perfekt nu i kylan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det bästa är att det blev över till en middag till. Perfekt, Kram

      Radera