L

tisdag 28 januari 2014

Men bra där "Det Stora Möbelvaruhuset"

Det är ju inte så att jag liksom nyss flyttat hemifrån eller att jag måste äta på golvet eller för all del i grytskåpet p g a inga tallrikar, dricka mitt kaffe direkt ur kannan eller äta yoghurten direkt ur spannen. Så är det ju inte…

Men de verkar tro det, med tanke på hur denna kollektion ser ut. ”Bråkig” heter den och är ett samarbete med Danska ArtRebels. Sett den i ett otal bloggar och även i inredningstidningar och jag förstår varför.


Det finns en hel del jag gillar här. Typ allt om jag ska vara ärlig. Tapeterna är lite mycket för min smak, men de är ju ljuvliga att se på.
Det mesta passar dock inte på något vis ihop med det jag redan har om man ser på porslinet, som är övervägande Villeroy & Bosch och Greengate hemma hos mig.


Fast jag har några få loppisköpta vinröda assietter jag fick när jag flyttade hemifrån och som har hängt med sedan dess. Koppen där,  tredje uppifrån skulle ju vara helt perfekt till dem tror jag bestämt. Svårt att veta mått på mattorna, men en liten en i grönt borde passa bra i köket och brickorna också.


Mest sannolikt är dock att om jag köper något överhuvudtaget, blir det någon av de helt ljuvliga förvaringsboxarna.


Kollektionen är tydligen begränsad, och försäljningen börjar 7/2.

Den 6/2 ska jag på någon slags förhandsvisning av det. Vi får väl se hur det går. Kanske är det inte så fint IRL som på bilderna….en liten del av mig hoppas det. Vad tycker ni, hiss eller diss?
I dag är jag GLAD FÖR: att det är en den roligheter att se fram emot denna veckan.


Go´Kväll

11 kommentarer:

  1. jisses vad fint. Det där skulle jag också kunna trilla dit på men jag hoppas också att det blir de fina lådorna. Kramar och tack för pratet idag.
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska blir roligt att se faktiskt, Kram

      Radera
  2. Tur det är fullt överallt här hemma. Inte ens en liten tallrik skulle få plats om det inte händer en olycka. Vi vet ju att de flesta olyckor händer i hemmet, haha. Jag vill ha alltså:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahhaha, ja man kan ju hoppas då på ett sätt...Kram

      Radera
  3. Förvaringslådor behöver vi! Roligt att de kommer med lite nytt. Gillade även skålarna eller vad det nu är på översta bilden.
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blir hemskt sugen åtminstone på lådorna, Kram i kylan

      Radera
  4. Fina men inte riktigt min stil. Får lite cirkuskänsla av dem., pierrot eller nåt. Men förvaringsboxarna...ah, inte dumma alls!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. FÖrstår var du menar, jag riktar in mig på boxarna, Kramar

      Radera
  5. Den turkosa mattan till "Stockholmaren" kanske?! Också intresserad av måtten. Förvaringsboxarna är superfina:)
    Och kul att du är glad trots snön;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför inte...så dumt att man inte fått veta måtten bara...Kram

      Radera
  6. Åååå enorm hiss! Som tur är passar inget ihop med min nuvarande stl för jag har verkligen fullt i skåpen.
    Kramar

    SvaraRadera