L

måndag 13 januari 2014

The Gardiner

Jag hittade alltså för ett bra tag sen de PERFEKTA gardinerna till vardagsrummet. Problemet är att jag inte köpte dem, utan i stället lurade på Mr T att köpa dem till sig. Sen tog de slut och kom inte igen.

En jakt på liknande tog sin början och sen i Torsdag hänger de på plats. Det är linnegardiner i just den mjuka grå jag var ute efter och jag är barnsligt nöjd fast det inte var de jag ursprungligen spanat in. Inget märkvärdigt så, men precis av den typ och kvalité jag ville ha.
De vita, som förut hängde där, kommer att sättas upp i Paradiset när den tiden kommer.


Jag har ju noterat att  det lite sådär obemärkt smugit sig in mer och mer svart i vardagsrummet. Det började med ljuslyktor och kuddfodral med svarta detaljer.


 Har även sytt helt svarta fodral till 2 långsmala kuddar. De är helt perfekta i måtten för att helt enkelt använda kökshanddukar, vilket jag gjort denna gång. Sen bollslingan också den med svarta bollar. Ramarna jag målade häromdagen också och jag är helt nöjd med lite svart, det var länge sedan jag hade det.


Små, små förändringar som gör mycket.
Så istället för en färgskala som förr gick helt i vitt med undantag för soffa och matbord, går vardagsrummet nu i vitt, beige, svart och grått. 


Kanske konstigt att jag inte känner för våriga smutsiga pasteller, men när det blir vår på riktigt, ja då lämnar jag ju Buren för Paradiset. Veckans första arbetsdag är avklarad, det är alltid skönt, Måndagar är tuffaste dagen, eftersom jag aldrig kommer i säng i tid på Söndagarna. Matlagningen fortsätter i kväll. Fläskfilé och Torsk. Ja, inte ihop då, men till matlådor.
 Jag är full av energi, eftersom jag liksom försov mig en aning i morse (2 timmar om man ska vara noga) och jag tror det var meningen, så att jag skulle få se den ljuvliga röda soluppgången från balkongen i Buren och inte från bussen! Go´Kväll



13 kommentarer:

  1. Snyggt och väldigt ombonat! Mysigt m a o. :-)
    Hane fortsatt go kväll.
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och kan du säga till din kollega att tända huset, det är tydligen jul nu?! Kram

      Radera
  2. Å visst är det härligt när man hittar precis det där rätta :) Då vann du i försovning hehe
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är galet nöjd faktiskt och "jakten" i sig var också rätt rolig nu när det gav resultat, Kram

      Radera
  3. Så fint du har det. :-) jag har ju lajvat. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina gardiner!! Jag är på jakt efter några liknande till mitt sovrum, var köpte du dessa! Kul att ha hittat din blogg föresten =) Hit kommer jag att komma tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen! Gardinerna kommer från H&M Home och kostar 699:- om jag inte minns fel.

      Radera
    2. Tack! Då ska jag genast in och kika! =)

      Radera
  5. Så fint det blev! Jag gillar dina nya färger, känns mer ombonat och vill man ha in någon färg till kan du ju alltid slänga in ett gäng tulpaner:)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ombonat jag var ute efter och visst kan man skoja till det med en färglad kudde eller så om man nu vill det...Eller tulipaner. Det är aldrig fel! Kram

      Radera
  6. Hej! Var är taklampan ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den är gammal, tror jag köpte den i en lokal lampaffär men minns tyvärr inte

      Radera