L

lördag 11 januari 2014

Torsdagsenergi

I torsdags var jag nästan överdrivet effektiv… Efter jobb hann jag följande: Hämta gardiner på posten, gå till skomakaren, som tyvärr stängt innan jag hann dit, beställa bilder och äta middag hos Ma och Pa, Måla 2 ramar, hänga upp gardinerna, ta ned dem och stryka och slutligen hänga upp dem igen.


Visserligen kom jag inte i säng förrän strax efter midnatt, men det var en så rolig kväll och har man börjat, vill man ju bli klar?

Måla ramar ingick inte i planerna egentligen, men som synes, var inte denna ramen alls svart IRL som jag fått för mig. Den var det från början, men tydligen målade jag vid ett tillfälle av svår sinnesförvirring om den till guldfärgad och det hade jag glömt när jag gick ned i källaren för att hämta den. 


 Ja, så när jag slipat, tog jag fram världens minsta roller och då går det ju snabbt att måla. 



Två lager krävdes och dröm om min förvåning när jag faktiskt gick upp lite tidigare Fredags och målade lager två innan jag åkte till jobbet, för att den skulle vara torr när jag kom hem! (detta måste vara en engångsföreteelse av stora mått att göra något vettigt innan du går hemifrån på morgonen!!!)

Den lilla ramen var vit, men tycker nog det blev bättre med svart..



Note to self: se till att ha lacknafta hemma vid målning med lackfärg. Det är så fult med svartfläckiga fingar…Idag är det rent ut sagt skitväder med regn på tvären och hemsk blåst, så jag har fixat mer hemma och kanske är jag snart klar? Go´Kväll

3 kommentarer:

  1. Synnerligen effektiv! Bara att ställa sig och måla i ottan:) Blev snyggare med svart ram!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men wow vilken liten söt roller. :) Och ramen blev mycket snyggare svart.
    kramar!

    SvaraRadera
  3. Men visst?! jag är själv förvånad, men vann ju mkt tid på det viset.. Kram

    SvaraRadera