L

onsdag 5 februari 2014

Jag ser ljuset!

Jag är på nästan oförskämt bra humör idag. Så pass att jag misstänkte att jag fått något i kaffet i morse. Så pass att jag nästan själv tycker det är påfrestande och konstigt, det är ju jobbig faktureringsperiod nu, men sen tittade jag ut och där har vi förklaringen!
Det är visserligen knappt ljust nu på morgnarna när jag ger mig iväg till jobbet och på håret ljust om jag går hem i normal tid också, vilket är mycket skönt, men idag kom solen på riktigt.  


Så idag gick jag med glädje ut och gick på lunchen och inte ”bara för att jag ska” längre.  Min arbetsplats ligger så långt öster ut man kan komma innan Metropolen förvandlas till ”vischan”. Nära motorvägen, men också med lite, lite natur runt hörnan.

Ganska exakt 12,00 idag. Ser dock ut som eftermiddag p g a motljus, men himmeln var alltså knallblå.



Vid den här lilla bäcken där det bor en Häger. Nu har jag bara sett den två gånger i år, men den är där och varje år kommer den tillbaka. Eller om det nu är en annan. Svårt att kontrollera ju.



Solen värmde lite och den lilla snö vi har kvar, kommer nog smälta undan ganska snabbt. Nu pratar meterologerna om mer snö , men jag väljer att ignorera och letade istället efter vårtecken.


Nu är min mobil helt dum i huvudet och fattar inte vart jag vill att den ska fokusera, men det syns ändå att knopparna på buskar och träd är komna en bra bit på väg. (jag måste lägga mig i här känner jag och hävda ”handhavandefel”) Mkt Bra!



På ena gaveln av huset där Buren finns, är de snart ett hav av gula Vintergäck. Innan snön kom, var det ett par stackare som slagit ut, men jag tror det är många på gång nu. Det måste kontrolleras när jag kommer hem. När detta publiceras, är jag på tur med Mr T för inköp av glödlampa. Go´Kväll 

10 kommentarer:

  1. Den där solen hade jag gärna sett idag! Tyvärr visade inte den sig här... Underbart med ljuset :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det går förhoppningsvis snabbt framåt nu! Kram

      Radera
  2. Det är hopp om livet! Gott som f-n! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka att få se solen. Här har den nog inte varit framme mer en några minuter på flera månader.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var fint, men väldigt tillfälligt, nu är det grått igen.. Kram

      Radera
  4. Ja visst kände man sig nästan som en helt ny och lite roligare människa idag :o) Och ännu mer nu av dina fina bilder!
    Dock är jag seriöst avundsjuk på ditt excel-os-schema, ett sådant är ju guld värt att ha :o) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har du ju fått nu i alla fall och det är så kul att det äntligen är igång! Kram

      Radera
  5. Känns lite vårlikt här också idag och sooolen har visat sig en stund. Inger hopp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir ju glad och det känns som det går ganska snabbt nu... Kram

      Radera