L

tisdag 11 februari 2014

Jag vill ju inte få liggsår...

..bara för att det är OS och det finns ju faktiskt TV-lediga stunder också och då gäller det att passa på.

 I Lördags blev det bara en kort tur ned på Byn, men i Söndags gick jag nästan hela vägen ut till Paradiset, fylld av energi efter att ha sett Hellner köra ett väldigt fint lopp!


Ma och Pa vill inte heller de få liggsår, så de kom körandes.

Värmen stängdes av och Pelargoner, Olivträd och annat som vinterförvaras på verandan fick sig en skvätt vatten.  Sen gick vi en runda bland stugorna och jag tänkte att jag nu har bott längre i Buren sen jag flyttade hem än vad det är tid kvar innan jag flyttar ut.
Om det blir som det ska med vädret dvs.

Uppe vid parkeringen, ligger det nu fullt med grenar, så  jag tog med mig lite Kastanj hem, så får vi se hur det går med dem. Ibland torkar de ihop samtidigt som de slår ut


Klistriga, tjocka knoppar som inger hopp om vår.


Tog även lite murgröna i Paradiset och blandade upp grenarna med. En gren snodde jag runt vasen och stoppade ned änden i vattnet.

I går var det helt underbart väder med toppnotering på 6 grader. Mkt Bra!
Men idag har det periodvis varit snöblandat. Det var väl ganska onödigt? Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Men visst är våren på väg, även om det var trist med snö idag. Här snöade det hela eftermiddagen, men det la sig aldrig som snö, bara slask... Vårknopparna ger bra vibbar :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Här har det som tur är inte kommit mer snö, men några 6 grader har vi inte sett röken av:)
    Kram

    SvaraRadera