L

måndag 17 februari 2014

Moral- Madde har ordet!

Det förekommer visst motionerande och lite annan aktivitet på helgerna, det gör det absolut, men jag tycker ändå det här med OS är ett jädrans ofog, slöseri med tid och svårt förslappande, så det är på tiden att jag får något att säga till om här. Det var dessutom
rent allmänt alldeles för länge sedan jag fick säga något!
Jag måste dock leva med hon den andra, så jag ställde lite frågor för att s a s reda ut begreppen lite och kanske försöka förstå…


Förklara fascinationen, för jag förstår verkligen inte?
Men det är ju de bästa i respektive sport som tävlar om de finaste medaljer som finns! Alla de bästa är representerade på ett och samma ställe. Tänk vilket slit som ligger bakom och vilka prestationer man får se!



Du tycker inte det gått lite för långt det här TV- tittandet på kvällarna och i stort sett hela helgerna?
Nä. Det tycker jag inte!! Det är drygt 2 veckor vart fjärde år. Då kan man få lov att titta så mycket man orkar.

Men du ser så mycket och sen sammandrag och ”Studio Sotij” och ”Alla snackar Sotij” ovanpå det. Du går ju aldrig och lägger dig heller?
Ja, men de har blivit som mina vänner och Pops kan man aldrig få för mycket av. Massvis av roliga reportage och bakom kulisserna- scener. Elofsson, Klyftan och Anja är ju också mycket bra. Sen jobbar jag faktiskt och då missar jag ju en hel del jag måste bli uppdaterad på under kvällen.

Men det har ju varit så väldigt mycket sport i drygt en veckas tid nu?
Ja, och? Det är lite det OS går ut på. En massa rolig sport. Dessutom en del sporter man aldrig annars får se. Mkt Bra!


T o m en semesterdag offrades för detta…
Tycker inte det är en fråga och förresten finns det de som tar semester under hela OS och t o m åker dit, lyckliga människor! Jag tog en dag för jag hade lite ärenden och för att det var så mycket bra OS på en och samma dag.


Tänk så mycket annat du kunde fått gjort alla dessa timmar?
Jag får annat gjort. Jag har t o m pysslat lite och ibland när det är paus på ett par timmar, har jag faktiskt rört på mig ganska mycket. Gått ned till Sportbaren på Byn t ex. Jag har även klarat flera nivåer i både CC och Farm Heroes.



Du grät när Hellner gick i mål som överlägsen segrare i stafetten, är det inte lite töntigt, du känner ju inte ens honom?
Ja, naturligtvis gjorde jag det. Det var ett stort och väldigt rörande ögonblick. Särskilt efter Kallas otroliga prestation dagen innan. 2 guld på två dagar.


På lördag ska Pa firas, hur ska du lösa det i kombination med OS?
Det finns inget att lösa. Alla som kommer att närvara vill se tremilen för damerna och skidskyttestafetten för herrarna. Sport förenar. Det ger oss ändå en lucka på drygt 3,5 timmar, då vi kan äta, prata och umgås.

Dina vänner, du försummar inte dem då?
Om de kan anpassa sig efter mitt schema, alternativt titta tillsammans med mig, ser jag inte detta som ett problem.

Men det kommer väl kännas skönt när det är slut?
Tomt är vad det kommer att kännas! Inget annat än tomt. Lite som när jag sett sista avsnittet av ”Six Feet Under” Men jag ska nog klara av det med. Ska jag säga något positivt, är det att jag kommer få sova som vanligt igen. Dessutom kommer det förmodligen någon form av ”Best- of” program, så helt slut är det inte.


Vi kom inte så mycket längre och jag antar att jag får försöka finna mig i situationen. Tack och lov är det bara 5 dagar kvar! Go´Kväll

18 kommentarer:

  1. Den där moral-madde struntar vi i....klart OS ska följas dag-kväll-"natt"....
    Kram Titti....som såg Norges byxor/curling idag!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis! Och byxorna är ju grymma... på olika sätt ;) Kram

      Radera
  2. Hahaha vad söt du är - läxa upp Flippis så där. Är du kanske lite avis längst där inne ;)
    Kramar till er båda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är alldeles säkert avis, men skulle ju hellre dö än erkänna det. Kram

      Radera
  3. Haha... Ni är underbara båda två! :-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi, ja vad ska man göra? Kramar

      Radera
  4. Och så är det ju även så att för de stackare som inte har tv3 är dessa uppdateringar ovärderliga. Så det tackas för! ;o) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och i morgon spelar sverige hockey klockan 13,00. Hur tänkte de där egentligen???? Kram

      Radera
  5. :-D :-D :-D

    Tack & kram
    Marlene

    SvaraRadera
  6. Men vad underbart. Jag är dock beredd på att hålla på Flippis. Sport är bra och förenande, förutom på jobbet då. Där trodde visst alla svenskar att de vunnit hela OS efter två guldmedaljer i helgen, så vi norrbaggar fick sätta dem på plats och visa medaljfördelningen, haha.. Det är en galen landskamp på jobbet. I veckobrevet förra veckan blev Danmark efterlyst:D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm. Kan tänka mig det blir lite "konflikter", men du verkar i alla fall inte vara ensam norrbagge. Ja, Danskarna håller sig väldigt lugna, även här på jobb, men funderar på att hetsa dem lite lätt ;) Kram

      Radera
  7. Mera sport till folket!
    Funderar på att starta en kampanj som innebär att man från och med nu ska ha OS varannat år.
    Tänk på alla arbetstillfällen detta skulle innebära, hur mycket trivsammare världen skulle bli och att man hela tiden skulle veta vart man skulle ha sina män :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Full av briljanta idéer som vanligt! Och jag håller givetvis med dig. Är visserligen vartannat år ändå, men vinter- OS är ju så mycket roligare! Kram

      Radera
  8. Fniss, fniss. Stackars moralmadde som fick ett utbrott och ändå kom ingenstans. :) Jag tycker du har gjort helt rätt för februari är ju en sån månad som är gjord för soffa och filt.
    Massa kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och nu är det över...känns ganska tomt, men också bra så att jag får lite annat gjort :) Kram

      Radera
  9. Jag bara ÄLSKAR moralmadde och har saknat hennes små inlägg och jag håller helt klart med henne att man måste ifrågasätta fastän att det för det mesta inte leder någonvart tyvärr ;)
    ÄLSKAR ju flipfloppan och såklart, sa jag inte det och önskar er båda en bra helg.......trots OS <3
    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finis, det blev en bra helg med härlig avslutning på OS. KRamar

      Radera