L

lördag 8 februari 2014

Nu kommer de!

Igår var det veckans bästa dag igen. Dessutom behövde M fira sitt nya jobb, så därför blev det både Cava, god mat från Köttaffären med Amarone till och bästa efterrätten. De sista Hallonen från Paradiset plockades fram från frysen för det ändamålet.


Så bänkade vi oss framför tTV´n och såg invigningen. Med blandade känslor, men det var väldigt pampigt, det kan man inte säga något annat om.


Idag kördes skidor på förmiddagen och det gick ju jättebra! Sen gick jag ut en bra runda och kollade  efter vårtecken. Och de är ju här nu. Både Vintergäck och Snödroppar har tittat upp!



Fast det blåse lite i vanligt ordning, kändes det milt och skönt idag och skulle det komma mer snö nu, kommer jag verkligen att känna mig lurad...


Hemma igen, såg jag denna fina lapp i trappuppgången. Den innebär bl a att jag just nu sitter och tittar på konståkning på TV10. Damernas korta. Mkt Bra!


Slutligen gratulerar jag Kalla till en fin silvermedalj. Ja, och lite grattis till Norge också då.. Go´Kväll

4 kommentarer:

  1. Men oj, nu har ju grönska ur marken, det har inte vi kan jag säga. Men mot vår går det i alla fall:)
    Ser ut som ni hade en mysig och smarrig kväll!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har varit vår i luften här med i dag:) Har inte sett nåt av OS, inte ens invigningen. Kram

    SvaraRadera
  3. Sportdårar! Snacka om att fira invigningen:) Amarone och Champagne är ju läckerhetet. FIna vårfynd du gjort. Jag hoppas att jag ska komma ut i friska luften imorgon och kanske se ett eller annat vårtecken!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack för inspo - dagens försiktiga aktivitet blir att knalla runt och kolla om något tittar upp ur parkmarken på Söder :)
    Kram

    SvaraRadera