L

lördag 15 februari 2014

Pricka rätt!

Vädermässigt var det den absolut bästa dagen hittills i år just igår. Så lämpligt då att ha semester!
Mr T kom med Prärieklockor till mig. Mkt glad för det, samt, av många olika anledningar, glad att det inte var någon form av Röda blommor. Jag ÄLSKAR vita blommor och det vet han!


Jag hade fixat Brunch med äggröra, bacon , prinskorv, grillade tomater m. m och till maten, såg vi Johan Olsson utföra en helt otrolig prestation på 15km. Mkt Bra!


Sen gick vi ned till havet. Som jag gör varje helg och nu börjar jag bli rätt trött på den rundan, men hittar inget bättre alternativ och havet är alltid havet. Dessutom klarnade det upp och solen kom fram precis i lagom tid tills vi kom ned dit.


Tror inte det var mer än 5-6 grader, men solen VÄRMDE och det har jag hittills inte känt på det sättet.




Mr T är inte där så ofta som jag av förklarliga skäl, så det blev en hel del bilder tagna för hans del.


Uppe på backen har man fin utsikt och på fältet framför är det hundrastplats.


Vänder man på sig, sträcker havet ut sig så långt man kan se.


Förvånande dock så vattensjukt det är nere på fältet. Tänker att så mycket regn/ snö har vi inte haft?


Spoonery är en liten restaurang som finns på 2 ställen i Metropolen. De gör långkok av fina råvaror och till det får man givetvis surdegsbröd. En av de två, ligger faktiskt mellan havet och Buren, så vi pep in där för att hämta 2 dagens. Man kan ju inte ödsla värdefull OS- tid med att laga mat...


 Det blev Chili på högrev och Fiskgryta med Ruille. Det var faktiskt inte något över sig alls. Sist jag hämtade mat där, blev det dillkött och det var så ljuvligt gott att jag fortfarande kan förnimma smaken, Dessa rätter var ok men inte mer. ja, sen var det Hockey och konståkning för hela slanten!


Idag kom det en tår vill jag lova. Vilken galen prestation. Särskilt av Kalla, det går inte att bortse ifrån, fast hon inte precis är min favorit i laget. 


Lika ljuvligt som det var ute igår, lika besvärligt trist var det idag när jag var ute. Kall, bitande halvstorm och knappt en solstråle. Men det gör inget, Sverige har tagit ett OS- GULD! Nu ska jag fixa mat till Hockeyn. Go´kväll

4 kommentarer:

  1. Ja oj vilken dag....men trist väder även i norr.
    Länge sedan solen visade sig.....
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ni har bra TV- väder då ju! Kram

      Radera
  2. Dina bilder alltså......<3
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du....snäll du är. Tänker det börjar bli lite tjatigt med havsbilder så ofta? Kramar

      Radera