L

fredag 14 februari 2014

Semesterdag

Idag har jag semester och ska leka med Mr T i stort sett hela dagen. Det är dock inte  på något vis för att det är alla hjärtans dag, för vad jag tycker om det, kan man läsa  HÄR!.

Nej, dagens aktiviteter ser ut som följer:

10:00- ?       Informationsmöte gällande sopsortering i huset

11:00-12:45 Längdskidåkning, 15 km (H) + himmalagad BRUNCH

12:45-13:30 PAUS Högst sannolikt promenad till havet, men det är på håret att vi hinner...

13:30-15:50 Ishockey, Sverige Schweiz (H)

16:05-20:00 Skridsko, Konståkning, Singel, friåkningsprogram (H) + middag någon gång där

Ja, jag erkänner. Jag har tagit en semesterdag delvis för att kolla OS. Det har aldrig förut hänt, men p ga husmötet och annat fick det bli så.

 Förresten är det inte mitt fel, det är bara för att OS- tiderna ligger så dumt för oss som jobbar normala tider. Då blir det såhär... Sen att jag nog får himma- jobba i helgen det tänker jag inte på just nu.

En stor sorg igår var att inte få se Evgeni Plushenko i herrarnas Konståkning, men otippat och väldigt roligt att vi har en svensk som placerat sig så bra. Hoppas han håller nu i fria åkningen.


Heja, heja Alexander Majorov!




8 kommentarer:

  1. Heja dig - klart man ska ta semesterdag under OS! Skulle gärna gjort det jag med. Gjorde det för åtta år sen i Torino - och den dagen kommer jag fortfarande ihåg som en av de bättre vardagarna nånsin - spännande och roligt med två guld till Sverige och en massa feelgood-tid till mig!! Så det så :-)

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menar det!! :) Och det blev en kanondag ju, både i spåret och vädermässigt. Kramar

      Radera
  2. Här ses också på OS!!
    Spännande nu med herrarnas längd.
    Konståkning är fint och spännande också.
    Trevlig OS-helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otrolig prestation av Johan Olsson och så ett brons också på det. Toppen! Kram

      Radera
  3. Inte alls konstigt att ta semester för att kolla på OS tycker jag. Låter som ni haft en härlig dag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är nog många som tar ledigt, men jag tyckte det kändes väldigt lyxigt. Så blev det lite långhelg också ju. Kramar

      Radera
  4. Du har fulla häcken med OS! Har hittills sett en period hockey. I morgon ska det bli en hel match! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har väl det, men jag älskar det! Ja, nu är det snart Sverige i hockey igen och det måste vi bara ta hem. Kramar

      Radera