L

lördag 22 mars 2014

Bunkeflo- ej Bildbomb

På väg från Klagshamn till min By, kör man t ex igenom Bunkeflo. Det var där jag fick för mig att det nog var en kul idé att köra ned i någon av tvärgatorna och liksom se hur det ser ut där. Så det gjorde vi.


Området längst ned heter Bunkeflo Strandängar och är naturskyddsreservat sen 2005. Metropolens första faktiskt och med högsta ”värdeklassificeringen”.  Framförallt växtlivet är ganska unikt, eftersom det som växer där måste tåla översvämningar, hård vind och saltvatten såklart.



På sommaren tror jag inte man får gå ut på dem, men nu är där öppet.


Just här har jag inte varit förut och det är fascinerande hur mycket man kan upptäcka och se i sin egen stad om man bara anstränger sig lite…(och gillar att vara utomhus i hård vind)



Nu blev det inte en så fin solnedgång som när vi var i småbåtshamnen, men det kändes faktiskt som det kvittade.


När vi sen satte oss i bilen igen, hade jag en helt ny frisyr kan man säga, men den sopkvasten blev tack och lov inte fångad på bild.


 Ikväll skulle jag och  Mr T varit på middag hos ett par vänner i hans by, men inställt p g a sjukdom, så jag har röjt lite i Paradiset och kvällen kommer att ägnas ot S O A. Mkt Bra!

6 kommentarer:

  1. Så underbara bilder du tagit! Jag älskar havet och när jag ser dina bilder minns jag varför :-)
    Ha en fin helg! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är ju magiskt. Oavsett väderlek, Kramar

      Radera
  2. Du är mästare på bilder och borde få stipendium från Malmö stad typ. :-) Löv it! Hm? S O A?
    Kramar och hoppas du har en fin söndag, här är det lite lite kyligt. Hoppas på en soldusch i eftermiddag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, du är snäll. Men Blogger gör dem märkliga i färgerna ibland när jag lagt ut dem precis så som det såg ut i verkligheten...ja,ja, man måste ju dokumentera ;) Kramar S O A= Sons Of Anarchy

      Radera